-
Tok studiów
- Uchwała nr 41/2019 Rady Wydziału Prawa i Administracji UŁ z dnia 20 września 2019 r. w sprawie wykonania Uchwały 449 Senatu UŁ z dnia 14 czerwca 2019 r. Regulamin Studiów w Uniwersytecie Łódzkim
- Regulamin studiów w UŁ obowiązujący od 1 października 2019 r. wraz z uchwałą nr 449 Senatu Uniwersytetu Łódzkiego ws. przyjęcia Regulaminu studiów w UŁ oraz uchwałą nr 6 URSS ws. zmian w Regulaminie studiów przyjętych przez Senat UŁ 14 czerwca 2019 r.
- Regulamin studiów w UŁ obowiązujący od 1 października 2018 r. wraz z uchwała nr 28/2018 Rady Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego z 22 czerwca 2018 r
- Regulamin praktyk WPiA UŁ
- Regulamin sesji egzaminacyjnej WPiA UŁ obowiązujący od 1 października 2019 r.
- Regulamin sesji egzaminacyjnej WPiA UŁ obowiązujący od 1 października 2018 r.
- Regulamin sesji egzaminacyjnej WPiA UŁ
- Terminy przeprowadzania ankiet studenckich
- Uchwała nr 80 w sprawie podejmowania studiów na WPiA UŁ w trybie przeniesienia z innej szkoły wyższej
-
wnioski i oświadczenia
Pliki do pobrania
docWniosek o przedłużenie terminu złożenia pracy dyplomowej
docWniosek o przesunięcie terminu składania egzaminu
docWniosek do Rektora o przesunięcie terminu składania egzaminu
docWniosek o wydanie dyplomu i suplementu - obowiązuje od 1.10. 2019 r.
-
Praca i egzamin licencjacki
Instrukcja systemu Archiwum Prac Dyplomowych (APD) dla Studenta – Autora pracy
Zarządzenie nr 68 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego w sprawie: zapewnienia jakości prac pisemnych w zakresie procedury antyplagiatowej i ich archiwizacji w Uniwersytecie Łódzkim (tekst jednolity uwzględniający zmiany wprowadzone zarządzeniem nr 81)
- Zarządzenie nr 81 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego w sprawie: zmiany zarządzenia nr 68 z dnia 6.04.2016 r. w sprawie zapewnienia jakości prac pisemnych w zakresie procedury antyplagiatowej i ich archiwizacji w Uniwersytecie Łódzkim
- Załącznik do zarządzenia nr 81
Wniosek o wydanie dyplomu i suplementu - obowiązuje od 01.10.2019 r
Pliki do pobrania
pdfForma pracy licencjackiej oraz zakres wymagań egzaminacyjnych egzaminy licencjackiego na WPiA UŁ
pdfZarządzenie nr 32 z dnia 30 września 2019 r. w sprawie zasad składania i sprawdzania opisów prac dyplomowych (konspektów referatów) z wykorzystaniem systemu Archiwum Prac Dyplomowych (APD) oraz przygotowania i przeprowadzania egzaminu licencjackiego
-
Praca i egzamin magisterski
Instrukcja systemu Archiwum Prac Dyplomowych (APD) dla Studenta – Autora pracy
Zarządzenie nr 68 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego w sprawie: zapewnienia jakości prac pisemnych w zakresie procedury antyplagiatowej i ich archiwizacji w Uniwersytecie Łódzkim (tekst jednolity uwzględniający zmiany wprowadzone zarządzeniem nr 81)
- Zarządzenie nr 81 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego w sprawie: zmiany zarządzenia nr 68 z dnia 6.04.2016 r. w sprawie zapewnienia jakości prac pisemnych w zakresie procedury antyplagiatowej i ich archiwizacji w Uniwersytecie Łódzkim
- Załącznik do zarządzenia nr 81
Wniosek o wydanie dyplomu i suplementu - obowiązuje od 01.10.2019 r
-
Programy wymiany
Pliki do pobrania
-
Stypendia
Stypendia Rektora
Komunikat dotyczący stypendium Rektora dla studentów i doktorantów w roku akademickim 2019/20
Regulamin świadczeń stypendialnych wraz z:
- Załącznikiem nr 7 (Terminy i miejsce składania wniosków o przyznanie pomocy materialnej, zasady dokumentowania sytuacji materialnej)
- Załącznkiem nr 9 (Wysokość stawek świadczeń pomocy materialnej obowiązujących w Uniwersytecie Łódzkim w roku akademickim 2019/2020)
- Załącznikiem nr 9a (Wysokość stawek świadczeń przysługujących studentom i doktorantom)
- Załącznikiem nr 11 (Szczegółowe warunki przyznawania stypendium Rektora dla studentów)
-
Załącznikiem nr 23 (określenie liczby studentów i doktorantów UŁ uprawnionych do stypendium rektora w roku akademickim 2019/20 oraz o terminach składania, przyjmowania i rozpatrywania wniosków o stypendium rektora)
- Zarządzeniem nr 112 ws. harmonogramu wypłat
- Zarządzeniem nr 12 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 10.10.2019 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu świadczeń stypendialnych dla studentów i doktorantów UŁ
- Załącznikiem nr 5 (Odwołanie od decyzji w sprawie stypendium rektora)
Informujemy, że w BAW LEX pod następującymi linkami są dostępne wszystkie informacje dotyczące pomocy materialnej: Regulamin Świadczeń Stypendialnych, załącznik nr 1- 23 https://baw.uni.lodz.pl/d/10257/5/
STypendia ministra
Wnioski o przyznanie stypendium ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki dla studentów i wybitnych młodych naukowców zgodnie z wytycznymi należy przesyłać na adres:
marta.andruszkiewicz@uni.lodz.pl z uwagi na to, iż wnioski zostaną przesłane poprzez skrzynkę e-Puap
do dnia 15 października br.Kwestie przyznawania stypendiów ministra dla studentów regulują przepisy:
- art. 93 ust. 1-3, art. 359, art. 361 i art. 363 pkt 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1668, z późn. zm.) oraz
- rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 1 kwietnia 2019 r. w sprawie stypendiów ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki dla studentów i wybitnych młodych naukowców (Dz. U. poz. 658) - w załączeniu.
Dokumenty do wypełnienia (plik do pobrania)
Wnioskodawcą jest wyłącznie rektor uczelni.O przedstawieniu Ministrowi wniosku o przyznanie danemu studentowi stypendium decyduje rektor uczelni. Rektor może nie przesłać wniosku, który nie spełnia warunków formalnych.Ministerstwo przygotowało szablony wniosku (załączniki poniżej), w tym generator prawidłowych opisów osiągnięć – do wykorzystania przez studentów i uczelnie.Dostępny jest również przykładowy wniosek.Wraz z wnioskiem o przyznanie stypendium wymagane jest również dołączenie dokumentów potwierdzających uzyskanie znaczących osiągnięć w działalności naukowej
Uwaga! Nie będą rozpatrywane:
- wnioski, które nie zostały podpisane elektronicznie przez rektora lub osobę upoważnioną,
- wnioski złożone w postaci papierowej pocztą tradycyjną na adres Ministra,
- wnioski złożone indywidualnie przez studentów.
Każdy wniosek zawiera klauzulę, zgodnie z którą wnioskodawca wyraża zgodę na przesyłanie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2019 r. poz. 123), w związku ze złożeniem wniosku.
Nie jest możliwa rezygnacja z tego trybu (zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2019 r. poz. 700), wszystkie uczelnie są podmiotami publicznymi. Zgodnie z art. 16 ust. 1a, podmiot publiczny udostępnia elektroniczną skrzynkę podawczą, spełniającą standardy określone i opublikowane na ePUAP przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, oraz zapewnia jej obsługę. Zgodnie z art. 39(2) Kpa, w przypadku gdy stroną lub innym uczestnikiem postępowania jest podmiot publiczny, doręczenia dokonuje się na elektroniczną skrzynkę podawczą tego podmiotu).Szczegółowe informacje dostępne są w linku niżej i załącznikach:
-
Opłaty
Zarządzenia Rektora nr 60 z dnia 08.05.2019 r. w sprawie: wysokości opłat za usługi edukacyjne w Uniwersytecie Łódzkim w roku akademickim 2019/2020 wraz z załącznikami nr: 9; 15; 16.Zarządzenia Rektora nr 97 z dnia 23.04.2018r w sprawie: wysokości opłat za usługi edukacyjne w Uniwersytecie Łódzkim w roku akademickim 2018/2019 wraz z załącznikami nr: 9; 15; 16.
Wnioski
- Wniosek o zwrot uiszczonej opłaty za kształcenie w Uniwersytecie Łódzkim
- Wniosek o ulgę w opłatach za zajęcia dydaktyczne
- Wzór umowy o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne świadczone w Uniwersytecie Łódzkim na rzecz studenta studiów stacjonarnych
- Wzór umowy o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne świadczone w Uniwersytecie Łódzkim na rzecz studenta studiów niestacjonarnych
Opłaty dla cudzoziemców
- Uchwała Senatu UŁ nr 417 podjęta w dniu 15 kwietnia 2019 r. w sprawie zasad pobierania opłat od cudzoziemców korzystającyh z usług edukacyjnych w Uniwersytecie Łódzkim
- Zarządzenia Rektora nr 59 z dnia 07.05.2019 r. w sprawie: wysokości opłat za zajęcia dydaktyczne wnoszonych przez cudzoziemców korzystających z usług edukacyjnych w Uniwersytecie Łódzkim wraz z załącznikiem.
Opłaty za wydanie dokumentów
- za wydanie elektronicznej legitymacji studenckiej - 22 zł
- za wydanie duplikatu elektronicznej legitymacji pobiera się opłatę o połowę wyższą od opłaty za wydanie oryginału.
- dla studentów, którzy zawarli umowę o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne z UŁ w roku ak. 2018/2019 lub wcześniej, opłatę za wydanie duplikatu elektronicznej legitymacji oblicza się od kwoty 17 zł.
- za wydanie dyplomu ukończenia studiów -60 zł; 20 zł -dodatkowy odpis dyplomu w języku obcym ; 20 zł- dodatkowy odpis suplementu w języku obcym
Opłaty za wydanie dokumentów powinny być wpłacane na rachunek WPiA:
Uniwersytet Łódzki
Bank PKO S.A. II O/Łódź
42 124030281111001029435358
-
Odznaczenia za działalność na rzecz i dla dobra Uniwersytetu Łódzkiego
Pliki do pobrania