Brak elementów do wyświetlenia

Parlament - miejsce debaty czy decyzji? - wykład gościnny: prof. Jean-Philippe Derosier

Zapraszamy na wykład otwarty pt. „The Parliament: a place of debate or a place of decision? What do we expect from Parliament.”, który wygłosi prof. Jean-Philippe Derosier z Uniwersytetu w Lille.

Opublikowano: 14 listopada 2025
Mężczyzna w garniturze.

Prof. Jean-Philippe Derosier to ekspert o międzynarodowej renomie, który kieruje Katedrą Prawa Konstytucyjnego na Uniwersytecie w Lille. Jest członkiem Institut Universitaire de France (IUF), gdzie prowadzi badania nad demokracją cyfrową i rolą nowych technologii w procesach demokratycznych. Większość swojej pracy poświęca instytucjom politycznym i relacjom między państwem, władzami lokalnymi (wspólnotami terytorialnymi we Francji) i organami międzynarodowymi (w szczególności Unią Europejską). W 2014 roku założył i od tego czasu kieruje ForInCIP, Międzynarodowym Forum Konstytucji i Instytucji Politycznych, konsorcjum zrzeszającym partnerów akademickich i instytucjonalnych z piętnastu systemów prawnych, którzy spotykają się corocznie, aby omawiać bieżące kwestie związane z instytucjami politycznymi. W 2017 roku wziął udział w inauguracyjnym Zgromadzeniu Ogólnym Globalnej Sieci Sprawiedliwości Wyborczej (GNEW) i dołączył do jej rady naukowej, zostając jej przewodniczącym w 2020 roku. 

W przeszłości wygłosił na zaproszenie Europejskiego Centrum Badań Ustrojowych UŁ wykład pt. „Demokracja parlamentarna i konkurencja legitymizacji", który można znaleźć na kanale YouTube Centrum.

Wykład „The Parliament: a place of debate or a place of decision? What do we expect from Parliament.” odbędzie się w języku angielskim 26 listopada 2025 r. o godzinie 14.30 na Wydziale Prawa i Administracji UŁ (Sala wykładowa 1.05).

Zapraszamy.

Data i godziny wydarzenia: 26 listopada 2025 (środa) 14:30 - 16:00

ul. Kopcińskiego 8/12
90-232 Łódź

NIP: 724-000-32-43
fax: 42/635 47 85

dziekanat@wpia.uni.lodz.pl

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR