Uroczysta ogólnouniwersytecka inauguracja roku akademickiego odbędzie się w dniu 1 października 2025 r.
Wydziałowa inauguracja roku akademickiego odbędzie się 27.09.2025 r. o godz. 10.00 w Auli Czerwonej (2.20).
Zajęcia dydaktyczne rozpoczynają się 2 października 2025 r. i trwają w semestrze zimowym do 25 stycznia 2026 r.
Semestr zimowy trwa od 1 października 2025 r. do 22 lutego 2026 r.
Dni wolne od zajęć dydaktycznych w semestrze zimowym 2025/2026 r.:
- 31 października 2025 r.- dzień rektorski (studia stacjonarne i niestacjonarne wieczorowe),
- 2 listopada 2025r. – dzień rektorski (studia niestacjonarne),
- od 23 grudnia 2025 r. do 6 stycznia 2026 r.- zimowa przerwa świąteczna,
- od 9 lutego do 15 lutego 2026 r. – przerwa międzysemestralna
- od 26 stycznia do 8 lutego 2026 r. - zimowa sesja egzaminacyjna
- od 16 lutego do 22 lutego 2026 r. - zimowa sesja poprawkowa
Zajęcia w semestrze letnim rozpoczynają się 16 lutego i trwają do 3 czerwca 2026 r.
Dni zajęć dydaktycznych w semestrze zimowym roku akademickim 2025/2026 r.
Październik 2025
- Poniedziałki: 6, 13, 20, 27
- Czwartki: 2, 9, 16, 23, 30
- Niedziele (zjazdy): 19, 26
Listopad 2025
- Poniedziałki: 3, 10, 17, 24
- Soboty (zjazdy): 8, 15, 22
- Niedziele (zjazdy): 9, 16, 23
Grudzień 2025
- Poniedziałki: 1, 8, 15, 22
- Niedziele (zjazdy): 7, 14
Styczeń 2026
- Soboty (zjazdy): 10, 17, 24
- Niedziele (zjazdy): 11, 18, 25
Terminy zjazdów dla wszystkich kierunków studiów niestacjonarnych (z wyjątkiem administracji pierwszego stopnia) prowadzonych w semestrze zimowym 2025/2026 r.:
18-19.X, 25-26.X, 8-9.XI, 15-16.XI, 22-23.XI, 6-7.XII, 13-14.XII.2025r., 10-11.I, 17-18.I, 24-25.I.2026 r.
Terminy zjazdów dla administracji pierwszego stopnia:
25-26.X,8-9.XI, 15-16.XI,22-23.XI,6-7.XII,13-14.XII.2025r., 10-11.I,17-18.I,24-25.I.2026r.
Dział Obsługi Studenta
PRAWO NIESTACJONARNE
mgr Agnieszka Molicka - prawo zaoczne
pokój 2.27
tel. 42 6356351
agnieszka.molicka@wpia.uni.lodz.pl
mgr Dorota Getler - prawo wieczorowe
pokój 2.28
tel. 42 6354647
dgetler@wpia.uni.lodz.pl
ADMINISTRACJA NIESTACJONARNA I STOPNIA
mgr Beata Mielcarek-Fiałkowska
pokój 2.27
tel. 42 6354394
bmielcarek@wpia.uni.lodz.pl
ADMINISTRACJA NIESTACJONARNA II STOPNIA
mgr Agnieszka Mikołajczyk-Jarno
pokój 2.09
tel. 42 6354643
agnieszka.mikolajczyk.jarno@wpia.uni.lodz.pl
PRAWO ZATRUDNIENIA KADRY I PŁACE
mgr Agnieszka Mikołajczyk-Jarno
pokój 2.09
tel. 42 6354643
agnieszka.mikolajczyk.jarno@wpia.uni.lodz.pl
PRAWO PODATKOWE I RACHUNKOWOŚĆ
mgr Magdalena Jasińska
pok. 2.09
tel. 42 6354646
magdalena.jasinska@wpia.uni.lodz.pl
EKOPRAWO
mgr Agnieszka Molicka
pokój 2.27
tel. 42 6356351
agnieszka.molicka@wpia.uni.lodz.pl
LEGITYMACJA STUDENCKA
Legitymacja studencka będzie wydawana w dwóch postaciach:
1. mLegitymacja wydawana będzie bez opłat wszystkim studentom posiadającym numer PESEL,
2. elektroniczna karta procesorowa będzie wydawana odpłatnie: - studentom nieposiadającym numeru PESEL, - na wniosek studenta posiadającego nr PESEL - jako dodatkowa do mLegitymacji.
Osoby, które chcą wyrobić dodatkową legitymację w postaci elektronicznej karty procesowej powinni złożyć wniosek oraz wnieść opłatę w wysokości 22,00 zł na konto:
WPiA Uniwersytetu Łódzkiego Bank PKO S.A.II Oddział /Łódź
42 124030281111001029435358
WNIOSEK O WYDANIE ELEKTRONICZNEJ LEGITYMACJI STUDENCKIEJ w postaci elektronicznej karty procesowej
ŚLUBOWANIE i OŚWIADCZENIE
Zgodnie z Regulaminem Studiów UŁ obowiązuje elektroniczna wersja Ślubowania oraz elektroniczna wersja Oświadczenia o zapoznaniu się z warunkami pobierania opłat za usługi edukacyjne w UŁ.
Student w terminie 7 dni od dnia rozpoczęcia zajęć/przyjęcia na studia ma obowiązek zaakceptowania w systemie USOSweb następujących deklaracji:
- potwierdzenia złożenia ślubowania,
- oświadczenia o zapoznaniu się oraz akceptacji zasad odpłatności za usługi edukacyjne świadczone na UŁ na rzecz studenta studiów stacjonarnych/ niestacjonarnych.
W przypadku rezygnacji ze studiów na danym kierunku prosimy o przesłanie do dziekanatu odpowiedniego kierunku stosownej wiadomości e-mail z prośbą o anulowanie wpisu na listę studentów.
Przydatne linki
Regulamin studiów w Uniwersytecie Łódzkim przyjęty uchwałą nr 449 Senatu UŁ z dnia 14 czerwca 2019 r. (t.j. wraz ze zmianami) - obowiązujący od 1 października 2025 r.
Uchwała nr 111 Senatu Uniwersytetu Łódzkiego podjęta na 8. roboczym posiedzeniu w kadencji 2024–2028 w dniu 15 kwietnia 2025 r. w sprawie: zmiany uchwały nr 449 Senatu UŁ z 14 czerwca 2019 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu studiów w Uniwersytecie Łódzkim (ze zm.)
Załącznik nr 10 do Regulaminu Studiów - obowiązujący od 1 października 2025 r.
WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA USŁUGI EDUKACYJNE W UNIWERSYTECIE ŁÓDZKIM W ROKU AKADEMICKIM 2025/2026
Zarządzenie nr 133 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 7.04.2025 r. w sprawie: wysokości opłat za usługi edukacyjne w Uniwersytecie Łódzkim w roku akademickim 2025/2026
Załącznik nr 9 Wysokość opłat za kształcenie studentów na studiach niestacjonarnych w roku akademickim 2025/2026
ZAŁĄCZNIK NR 16 do zarządzenia nr 133 Rektora UŁ z dnia 7.04.2025 r. WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA STUDIA STACJONARNE PROWADZONE W JĘZYKU OBCYM W ROKU AKADEMICKIM 2025/2026
Zarządzenie nr 139 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 16.04.2025 r. w sprawie: zmiany zarządzenia nr 133 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 7.04.2025 r. w sprawie wysokości opłat za usługi edukacyjne w Uniwersytecie Łódzkim w roku akademickim 2025/2026
ZAŁĄCZNIK 15 do zarządzenia nr 139 Rektora UŁ z dnia 16.04.2025 r. WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA POWTARZANIE PRZEDMIOTÓW
ZAŁĄCZNIK NR 14 do zarządzenia nr 139 Rektora UŁ z dnia 16.04.2025 r. WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA ZAJĘCIA NIEOBJĘTE PROGRAMEM STUDIÓW
Zarządzenie nr 19 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 26.10.2020 r. w sprawie: zasad pobierania i zwalniania z opłat za usługi edukacyjne w Uniwersytecie Łódzkim. Tekst ujednolicony uwzględniający zmiany wprowadzone zarządzeniem nr 144