KONTAKT

Kontakt do Podkomisji Rekrutacyjnej nr 1 i 2 dla studiów stacjonarnych:
e-mail: r_stacjonarne@wpia.uni.lodz.pl 
telefon: 661 377 855 (Telefon zostanie uruchomiony od 16 czerwca 2025 r. od poniedziałku do piątku w godz. 10.00-13.00).

Kontakt do Podkomisji Rekrutacyjnej nr 3 dla studiów niestacjonarnych:

  • jednolite studia magisterskie: prawo(w) - w trybie wieczorowym
  • jednolite studia magisterskie: prawo(z) - w trybie zaocznym
  • I stopień: administracja
  • II stopień: administracja
  • II stopień: prawo podatkowe i rachunkowość
  • II stopień: prawo zatrudnienia: kadry i płace

e-mail: rekrutacjawpia@wpia.uni.lodz.pl 
telefon: 572 826 188 (czynny od 19 sierpnia 2024 r. od poniedziałku do czwartku w godz. 17.00-18.00.​​​​​​) 

 

 

Progi punktowe na kierunki WPiA studia stacjonarne na rok akademicki 2024/2025:
Prawo
 - 530 p.
Administracja I stopnia - 211 p.

Podane wartości wskazują najniższy wynik punktowy, z którym w roku akademickim 2024/2025 kandydaci dostali się na dany kierunek. Progi punktowe na rok 2025/2026 będą zależne od wyników osiągniętych przez tegorocznych kandydatów.

  • Etap 1 - Wybór kierunku studiów. Wszystkie kierunki studiów oferowane przez WPiA UŁ znajdują się na naszej stronie internetowej w serwisie rekrutacyjnym.
  • Etap 2 - Rejestracja w systemie elektronicznej rekrutacji.
  • Etap 3 - Wypełnienie formularza rejestracyjnego w systemie elektronicznej rekrutacji.
  • Etap 4 - Wprowadzenie wyników ze świadectwa maturalnego lub oceny z dyplomu z ukończonych wcześniej studiów (dotyczy kandydatów na studia II stopnia) w systemie elektronicznej rekrutacji.
  • Etap 5 - Zeskanowanie zdjęcia i przesłanie go do systemu elektronicznej rekrutacji. Zdjęcie musi spełniać wymagania stosowane przy wydawaniu dowodów osobistych.
  • Etap 6 - Wniesienie opłaty rekrutacyjnej oraz przyporządkowanie wpłaty do odpowiedniego kierunku po zalogowaniu w systemie elektronicznej rekrutacji

UWAGA!!! Aby wziąć udział w rekrutacji na danym kierunku/specjalności należy uiścić opłatę rekrutacyjną najpóźniej ostatniego dnia zapisu wynikającego z daty podanej przy wybranym kierunku/specjalności. Kwotę należy wpłacić na wygenerowany przez system rekrutacyjny indywidualny numer konta. Można to zrobić zarówno na poczcie, jak i przelewem internetowym (termin pojawienia się opłaty na koncie to od 3 dni do 2 tygodni, w zależności od formy płatności). Wpłatę należy podpiąć pod wybrany kierunek. Zgodnie z zarządzeniem Rektora z opłaty zwolnieni są wychowankowie domów dziecka oraz pełne sieroty.

UWAGA!

 Osoby będące aktualnie studentami danego kierunku studiów mogą brać udział w postępowaniu rekrutacyjnym na ten sam kierunek, jednak w razie pomyślnego wyniku rekrutacji warunkiem przyjęcia jest uprzednie skreślenie z dotychczasowej listy studentów. Nie jest bowiem możliwe wielokrotne, równoczesne posiadanie statusu studenta tego samego kierunku studiów! Z powyższych względów, w przypadku osób będących już studentami danego kierunku, rekrutujących się ponownie na ten sam kierunek, komisja rekrutacyjna będzie przyjmować dokumenty niezbędne do przyjęcia na studia dopiero po uprzednim okazaniu decyzji o skreśleniu z listy studentów  bieżącego roku studiów, pod rygorem wydania postanowienia o odmowie wszczęcia postępowania rekrutacyjnego.   

  • Etap 7 - Złożenie przez kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia wymaganych dokumentów w miejscu i terminie wskazanym w systemie elektronicznej rekrutacji.

    Dokumenty należy przesłać pocztą tradycyjną z dopiskiem "rekrutacja - studia stacjonarne" + kierunek studiów  lub "rekrutacja - studia niestacjonarne" + kierunek studiów na adres:

    Wydział Prawa i Administracji
    Uniwersytet Łódzki
    ul. Kopcińskiego 8/12
    90-232 Łódź

     

Możliwe jest również złożenie dokumentów osobiście w dniach i godzinach podanych w zakładkach "Terminy składania dokumentów".

W przypadku wysłania dokumentów pocztą, należy przesłać oryginał świadectwa maturalnego lub kopię poświadczoną notarialnie (preferowane). Oryginał świadectwa należy odebrać z dziekanatu niezwłocznie po rozpoczęciu roku akademickiego. 

Uwaga! Decyzje pozytywne nie są wystawiane. Przyjęcie na studia oznacza wpis na listę osób przyjętych na studia. Informacja ta będzie widoczna na koncie rekrutacyjnym.

  1. Etap 8 - Po przyjęciu na studia zapoznaj się z informacjami dla osób przyjętych na studia stacjonarne / studia niestacjonarne

Odwołania:
Po wszystkich etapach - osoby nieprzyjęte na studia mogą składać odwołania, od chwili odebrania pisemnej decyzji w sprawie. Odwoływanie się od decyzji widocznej w systemie elektronicznej rekrutacji jest przedwczesne i skutkuje wydaniem przez Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną postanowienia o niedopuszczalności odwołania.

Akty prawne związane z rekrutacją na Uniwersytecie Łódzkim dostępne są na stronie Internetowa Rekrutacja Kandydatów


 

Kandydat zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty: 

na studia I. stopnia i jednolite studia magisterskie: 

  • kserokopię świadectwa dojrzałości poświadczoną przez Uniwersytet Łódzki - w przypadku składania osobistego oryginał lub odpis świadectwa dojrzałości wydany przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną kandydat ma obowiązek przedstawić do wglądu Podkomisji Rekrutacyjnej (w przypadku kandydatów ze starą maturą: wymagana jest kserokopia świadectwa dojrzałości poświadczona przez Uniwersytet Łódzki - oryginał świadectwa dojrzałości wydany przez szkołę kandydat ma obowiązek przedstawić do wglądu komisji rekrutacyjnej) - w przypadku przysyłania dokumentów pocztą należy przesłać oryginał i kserokopię, oryginał należy odebrać później w dziekanacie kierunkowym. 

na studia II. stopnia: 

  • kserokopię dyplomu ukończenia studiów i suplementu (od 2005 roku) poświadczone przez Uniwersytet Łódzki - w przypadku składania osobistego oryginał dyplomu i suplementu wydany przez szkołę wyższą kandydat ma obowiązek przedstawić do wglądu Podkomisji Rekrutacyjnej - w przypadku przysyłania dokumentów pocztą należy przesłać oryginał i kserokopię, oryginał należy odebrać później w dziekanacie kierunkowym. 

 oraz: 

  • wydrukowana z systemu elektronicznej rekrutacji ankieta osobowa własnoręcznie podpisana przez kandydata.
  • fotografię o wymiarach 35x45 zgodną z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych (podpisaną na odwrocie imieniem i nazwiskiem), 
  •  wymagane jest okazanie dowodu osobistego Podkomisji Rekrutacyjnej, a w przypadku przysyłania dokumentów pocztą należy zweryfikować dane osobowe w dziekanacie po przyjęciu na studia

W przypadku kandydatów niepełnoletnich konieczne jest złożenie oświadczenia rodzica/opiekuna prawnego.

Warunkiem koniecznym przyjęcia na studia osób zakwalifikowanych jest złożenie kompletu wymaganych dokumentów. Niezłożenie dokumentów w określonym terminie oznacza rezygnację ze studiów.

Składanie dokumentów osobiście:

Wydział Prawa i Administracji UŁ
ul. Kopcińskiego 8/12
90-232 Łódź
pok. 0.04 (beczka A)

  • jednolite studia magisterskie : prawo, tryb stacjonarny
  • I stopień: administracja, tryb stacjonarny
  • I stopień: Global Law and Governance, tryb stacjonarny

18.07. (piątek) 10.00 - 13.00
19.07. (sobota) 10.00 - 12.00
21.07. (poniedziałek) 14.00 - 17.00
22.07. (wtorek) 12.00 - 15.00

  • II stopień: administracja, tryb stacjonarny

24.07. (czwartek) 14.00 - 17.00
25.07. (piątek) 10.00 - 13.00

Wysyłanie dokumentów pocztą tradycyjną:

Wydział Prawa i Administracji
Uniwersytet Łódzki
ul. Kopcińskiego 8/12
90-232 Łódź
z dopiskiem: Rekrutacja - studia stacjonarne

Dla kierunków:

  • jednolite studia magisterskie : prawo, tryb stacjonarny
  • I stopień: administracja, tryb stacjonarny
  • I stopień: Global Law and Governance, tryb stacjonarny

oczekujemy na pocztę do 24.07.

Dla kierunku:

  • II stopień: administracja, tryb stacjonarny

oczekujemy na pocztę do 29.07.

 

Inauguracja roku akademickiego dla kierunków Wydziału Prawa i Administracji odbędzie się 27.09.2025 r. (sobota), godz. 10.00 w auli czerwonej 2.20.

Uroczysta inauguracja roku akademickiego UŁ odbędzie się w dniu 1 października 2025 r.;

Zajęcia dydaktyczne rozpoczynają się 2 października 2025 r. i trwają do 25 stycznia 2026 r. w semestrze zimowym;

Dni wolne od zajęć dydaktycznych w semestrze zimowym 2025/2026 r.:

  • 31 października 2025 r.- dzień rektorski (studia stacjonarne i niestacjonarne wieczorowe),
  • 2 listopada 2025r. – dzień rektorski (studia niestacjonarne),
  • od 23 grudnia 2025 r. do 6 stycznia 2026 r.- zimowa przerwa świąteczna,
  • od 9 lutego do 15 lutego 2026 r. – przerwa międzysemestralna
  • od 26 stycznia do 8 lutego 2026 r. – zimowa sesja egzaminacyjna
  • od 16 lutego do 22 lutego 2026 r. – zimowa sesja poprawkowa

Zajęcia w semestrze letnim rozpoczynają się 16  lutego i trwają do 3 czerwca 2026 r.

Zarządzenie nr 91 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 20.05.2024 r w sprawie podziału roku akademickiego 2024/2025

Opiekunowie pierwszych lat studiów w roku akademickim 2025/2026:

Prawo stacjonarne – 

Administracja I stopnia stacjonarna – 

LEGITYMACJA STUDENCKA:

Legitymacja studencka będzie wydawana w dwóch postaciach:

1. mLegitymacja wydawana będzie bez opłat wszystkim studentom posiadającym numer PESEL,

2.  elektroniczna karta procesorowa będzie wydawana odpłatnie: - studentom nieposiadającym numeru PESEL, - na wniosek studenta posiadającego nr PESEL - jako dodatkowa do mLegitymacji.


ŚLUBOWANIE i OŚWIADCZENIE

Zgodnie z Regulaminem Studiów UŁ obowiązuje elektroniczna wersja Ślubowania oraz elektroniczna wersja Oświadczenia o zapoznaniu się z warunkami pobierania opłat za usługi edukacyjne w UŁ.

 Student w terminie 7 dni od dnia rozpoczęcia zajęć/przyjęcia na studia ma obowiązek zaakceptowania w systemie USOSweb następujących deklaracji:

1. potwierdzenia złożenia ślubowania,

2. oświadczenia o zapoznaniu się oraz akceptacji zasad odpłatności za usługi edukacyjne świadczone na UŁ na rzecz studenta studiów stacjonarnych/ niestacjonarnych.

W przypadku rezygnacji ze studiów na danym kierunku prosimy o przesłanie do dziekanatu odpowiedniego kierunku stosownej wiadomości e-mail z prośbą o anulowanie wpisu na listę studentów.

 

Dział Obsługi Studenta:

  • PRAWO STACJONARNE:

mgr Monika Adamiak

pokój 2.29
tel. 42 635-63-52
madamiak@wpia.uni.lodz.pl

mgr Izabela Chycińska

pokój 2.29
tel. 42 635-63-52
ichycinska@wpia.uni.lodz.pl

 

  • ADMINISTRACJA STACJONARNA I STOPNIA

mgr Marta Wąsiewicz

pokój 2.08
tel. 42 635 46 45
mwasiewicz@wpia.uni.lodz.pl

 

  • ADMINISTRACJA STACJONARNA II STOPNIA

Monika Stachlewska

pokój 2.08
tel. 42 635 46 45
mstachlewska@wpia.uni.lodz.pl

 

  • GLOBAL LAW AND GOWERNANCE ( STUDIA W JĘZYKU ANGIELSKIM)

mgr Agnieszka Molicka

pok. 2.09
tel.  42 635 46 46
mail : agnieszka.molicka@wpia.uni.lodz.pl

Przydatne linki:

Formularze, regulaminy, informacje o opłatach za studia

Lista Działów Obsługi Studenta 

 

Dokładne terminy przyjmowania dokumentów zostaną podane wkrótce. 

Dyżury dla kandydatów chcących złożyć dokumenty osobiście:

Wydział Prawa i Administracji UŁ

ul. Kopcińskiego 8/12

90-232 Łódź

w sali 0.04 – (poziom 0, beczka A)

Prawo niestacjonarne wieczorowe – Dorota Getler               
dgetler@wpia.uni.lodz.pl

Prawo niestacjonarne zaoczne – Agata Pryczek    

agata.pryczek@wpi.uni.lodz.pl    

Administracja niestacjonarna I stopnia,– Beata Mielcarek Fiałkowska          
bmielcarek@wpi.uni.lodz.pl    

Administracja niestacjonarna II stopnia; Prawo podatkowe i rachunkowość II stopnia; Prawo zatrudnienia kadry i płace II stopnia – Ewa Andruszkiewicz.
eandruszkiewicz@wpia.uni.lodz.pl

Potwierdzenie opłaty przesyłają tylko osoby, które jeszcze nie posiadają legitymacji studenckiej lub chcą dokonać wymiany. 

Wydawanie dokumentów dla kierunków niestacjonarnych pierwszego stopnia i jednolitych studiów magisterskich w dniu Inauguracji Wydziałowej

  • prawo niestacjonarne wieczorowe pok. 2.28 
  • prawo niestacjonarne zaoczne, pok. 2.28 
  • administracja niestacjonarna I stopnia pok. 2.27

Dokumenty dla studentów studiów niestacjonarnych zaocznych II stopnia

  • Administracja niestacjonarna II stopnia, 
  • Prawo podatkowe i rachunkowość, 
  • Prawo zatrudnienia - kadry i płace 

Ewa Andruszkiewicz pok. 2.07, eandruszkiewicz@wpia.uni.lodz.pl

Dokumenty zostaną wysłane za pośrednictwem Poczty Polskiej (za zwrotnym potwierdzeniem odbioru). 

 Dziekanat wyśle do każdego z osobna, następujące dokumenty: 

a/ umowę w 2 jednobrzmiących egzemplarzach,

b/ legitymację studencką,

c/ ślubowanie 

Obowiązkiem studentów jest: podpisanie umowy i odesłanie jednego podpisanego egzemplarza umowy oraz podpisanego ślubowania na adres Wydziału (ul. Kopcińskiego 8/12, 90-232 Łódź) z dopiskiem na kopercie KIERUNKU np. "Prawo podatkowe i rachunkowość". 

Osoby, które zmieniły miejsce zamieszkania są obowiązane: poinformować o tym fakcie Dziekanat kierunku drogą e-mailową pracowników poszczególnych kierunków. 

Przydatne linki:

Formularze, regulaminy, informacje o opłatach za studia:
https://www.wpia.uni.lodz.pl/student/formularze-i-regulaminy

Lista Działów Obsługi Studenta dostępna jest na stronie https://www.wpia.uni.lodz.pl/student/dzial-obslugi-studentow

WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA USŁUGI EDUKACYJNE W UNIWERSYTECIE ŁÓDZKIM W ROKU AKADEMICKIM 2023/2024

Zarządzenie nr 106 Rektora UŁ  w sprawie: wysokości opłat za usługi edukacyjne w Uniwersytecie Łódzkim w roku akademickim 2023/2024
Załącznik nr 9 - Wysokość opłat za kształcenie studentów na studiach niestacjonarnych w roku akademickim 2023/2024
Załącznik nr 15 - Wysokość opłat za zajęcia nieobjęte programem studiów/ indywidualnym planem i programem studiów w roku akademickim 2023/2024 (studia stacjonarne i niestacjonarne)
Załącznik nr 1- Opłata za zajęcia nieobjęte programem studiów w roku akademickim 2023/2024

W roku akad. 2025/26 forma prowadzenia zajęć dla poszczególnych kierunków przedstawia się następująco:

Kierunki prowadzone w trybie stacjonarnym:

  • Prawo –  zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej dla wszystkich lat studiów,
  • Administracja I stopnia - zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej dla wszystkich lat studiów,
  • Administracja II stopnia - zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej dla wszystkich lat studiów,

Kierunki prowadzone w trybie wieczorowym:

  • Prawo –  zajęcia prowadzone  w formie stacjonarnej dla wszystkich lat studiów,

Kierunki prowadzone w trybie zaocznym:

  • Prawo – zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej  dla wszystkich lat studiów,
  • Administracja I stopnia:

I rok studiów- zajęcia prowadzone w formie online - semestr zimowy oraz letni,

II rok studiów- semestr zimowy -zajęcia prowadzone w formie online;  semestr letni - 5 zjazdów w formie online oraz 5 zjazdów w formie stacjonarnej oraz online - sobota stacjonarnie, niedziela online

III rok studiów- zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej  -  semestr zimowy oraz letni

  • Administracja II stopnia:

I rok studiów- zajęcia prowadzone w formie online - semestr zimowy oraz letni,

II rok studiów- zajęcia w semestrze zimowym prowadzone w formie online, w semestrze letnim zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej  

  • Prawo zatrudnienia- kadry i płace:

 I rok studiów- w semestrze zimowym zajęcia prowadzone w formie online, w semestrze letnim zajęcia prowadzone w formie online oraz stacjonarnej: 5 sobót zjazdowych w formie online, 5 sobót zjazdowych w formie stacjonarnej,  wszystkie niedziele zjazdowe w formie online 

II rok studiów- w semestrze zimowym zajęcia prowadzone w formie online; w semestrze letnim zajęcia prowadzone w formie online oraz stacjonarnej : wszystkie niedzielne zjazdy stacjonarnie na Wydziale

  • Prawo podatkowe  i rachunkowość:

I rok studiów – w semestrze zimowym zajęcia prowadzone w formie online – 7 zjazdów oraz w formie stacjonarnej – 3 zjazdy, w semestrze letnim zajęcia prowadzone w formie online,

II rok studiów – w semestrze zimowym zajęcia prowadzone w formie online, w semestrze letnim zajęcia prowadzone w formie online oraz stacjonarnej:  wszystkie sobotnie zjazdy zajęcia w formie stacjonarnej.