Kontakt do Podkomisji Rekrutacyjnej nr 1 i 2 dla studiów stacjonarnych:
e-mail: r_stacjonarne@wpia.uni.lodz.pl
telefon: 661 377 855 (Telefon zostanie uruchomiony od 16 czerwca 2025 r. od poniedziałku do piątku w godz. 10.00-13.00).
KONTAKT
Kontakt do Podkomisji Rekrutacyjnej nr 3 dla studiów niestacjonarnych:
- jednolite studia magisterskie: prawo(w) - w trybie wieczorowym
- jednolite studia magisterskie: prawo(z) - w trybie zaocznym
- I stopień: administracja
- II stopień: administracja
- II stopień: prawo podatkowe i rachunkowość
- II stopień: prawo zatrudnienia: kadry i płace
e-mail: rekrutacjawpia@wpia.uni.lodz.pl
telefon: 572 826 188 (czynny od 19 sierpnia 2024 r. od poniedziałku do czwartku w godz. 17.00-18.00.)
Progi punktowe na kierunki WPiA studia stacjonarne na rok akademicki 2024/2025:
Prawo - 530 p.
Administracja I stopnia - 211 p.
Podane wartości wskazują najniższy wynik punktowy, z którym w roku akademickim 2024/2025 kandydaci dostali się na dany kierunek. Progi punktowe na rok 2025/2026 będą zależne od wyników osiągniętych przez tegorocznych kandydatów.
- Etap 1 - Wybór kierunku studiów. Wszystkie kierunki studiów oferowane przez WPiA UŁ znajdują się na naszej stronie internetowej w serwisie rekrutacyjnym.
- Etap 2 - Rejestracja w systemie elektronicznej rekrutacji.
- Etap 3 - Wypełnienie formularza rejestracyjnego w systemie elektronicznej rekrutacji.
- Etap 4 - Wprowadzenie wyników ze świadectwa maturalnego lub oceny z dyplomu z ukończonych wcześniej studiów (dotyczy kandydatów na studia II stopnia) w systemie elektronicznej rekrutacji.
- Etap 5 - Zeskanowanie zdjęcia i przesłanie go do systemu elektronicznej rekrutacji. Zdjęcie musi spełniać wymagania stosowane przy wydawaniu dowodów osobistych.
- Etap 6 - Wniesienie opłaty rekrutacyjnej oraz przyporządkowanie wpłaty do odpowiedniego kierunku po zalogowaniu w systemie elektronicznej rekrutacji
UWAGA!!! Aby wziąć udział w rekrutacji na danym kierunku/specjalności należy uiścić opłatę rekrutacyjną najpóźniej ostatniego dnia zapisu wynikającego z daty podanej przy wybranym kierunku/specjalności. Kwotę należy wpłacić na wygenerowany przez system rekrutacyjny indywidualny numer konta. Można to zrobić zarówno na poczcie, jak i przelewem internetowym (termin pojawienia się opłaty na koncie to od 3 dni do 2 tygodni, w zależności od formy płatności). Wpłatę należy podpiąć pod wybrany kierunek. Zgodnie z zarządzeniem Rektora z opłaty zwolnieni są wychowankowie domów dziecka oraz pełne sieroty.
UWAGA!
Osoby będące aktualnie studentami danego kierunku studiów mogą brać udział w postępowaniu rekrutacyjnym na ten sam kierunek, jednak w razie pomyślnego wyniku rekrutacji warunkiem przyjęcia jest uprzednie skreślenie z dotychczasowej listy studentów. Nie jest bowiem możliwe wielokrotne, równoczesne posiadanie statusu studenta tego samego kierunku studiów! Z powyższych względów, w przypadku osób będących już studentami danego kierunku, rekrutujących się ponownie na ten sam kierunek, komisja rekrutacyjna będzie przyjmować dokumenty niezbędne do przyjęcia na studia dopiero po uprzednim okazaniu decyzji o skreśleniu z listy studentów bieżącego roku studiów, pod rygorem wydania postanowienia o odmowie wszczęcia postępowania rekrutacyjnego.
- Etap 7 - Złożenie przez kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia wymaganych dokumentów w miejscu i terminie wskazanym w systemie elektronicznej rekrutacji.
Dokumenty należy przesłać pocztą tradycyjną z dopiskiem "rekrutacja - studia stacjonarne" + kierunek studiów lub "rekrutacja - studia niestacjonarne" + kierunek studiów na adres:
Wydział Prawa i Administracji
Uniwersytet Łódzki
ul. Kopcińskiego 8/12
90-232 Łódź
Możliwe jest również złożenie dokumentów osobiście w dniach i godzinach podanych w zakładkach "Terminy składania dokumentów".
W przypadku wysłania dokumentów pocztą, należy przesłać oryginał świadectwa maturalnego lub kopię poświadczoną notarialnie (preferowane). Oryginał świadectwa należy odebrać z dziekanatu niezwłocznie po rozpoczęciu roku akademickiego.
Uwaga! Decyzje pozytywne nie są wystawiane. Przyjęcie na studia oznacza wpis na listę osób przyjętych na studia. Informacja ta będzie widoczna na koncie rekrutacyjnym.
- Etap 8 - Po przyjęciu na studia zapoznaj się z informacjami dla osób przyjętych na studia stacjonarne / studia niestacjonarne
Odwołania:
Po wszystkich etapach - osoby nieprzyjęte na studia mogą składać odwołania, od chwili odebrania pisemnej decyzji w sprawie. Odwoływanie się od decyzji widocznej w systemie elektronicznej rekrutacji jest przedwczesne i skutkuje wydaniem przez Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną postanowienia o niedopuszczalności odwołania.
Akty prawne związane z rekrutacją na Uniwersytecie Łódzkim dostępne są na stronie Internetowa Rekrutacja Kandydatów
Kandydat zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty:
na studia I. stopnia i jednolite studia magisterskie:
- kserokopię świadectwa dojrzałości poświadczoną przez Uniwersytet Łódzki - w przypadku składania osobistego oryginał lub odpis świadectwa dojrzałości wydany przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną kandydat ma obowiązek przedstawić do wglądu Podkomisji Rekrutacyjnej (w przypadku kandydatów ze starą maturą: wymagana jest kserokopia świadectwa dojrzałości poświadczona przez Uniwersytet Łódzki - oryginał świadectwa dojrzałości wydany przez szkołę kandydat ma obowiązek przedstawić do wglądu komisji rekrutacyjnej) - w przypadku przysyłania dokumentów pocztą należy przesłać oryginał i kserokopię, oryginał należy odebrać później w dziekanacie kierunkowym.
na studia II. stopnia:
- kserokopię dyplomu ukończenia studiów i suplementu (od 2005 roku) poświadczone przez Uniwersytet Łódzki - w przypadku składania osobistego oryginał dyplomu i suplementu wydany przez szkołę wyższą kandydat ma obowiązek przedstawić do wglądu Podkomisji Rekrutacyjnej - w przypadku przysyłania dokumentów pocztą należy przesłać oryginał i kserokopię, oryginał należy odebrać później w dziekanacie kierunkowym.
oraz:
- wydrukowana z systemu elektronicznej rekrutacji ankieta osobowa własnoręcznie podpisana przez kandydata.
- fotografię o wymiarach 35x45 zgodną z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych (podpisaną na odwrocie imieniem i nazwiskiem),
- wymagane jest okazanie dowodu osobistego Podkomisji Rekrutacyjnej, a w przypadku przysyłania dokumentów pocztą należy zweryfikować dane osobowe w dziekanacie po przyjęciu na studia
W przypadku kandydatów niepełnoletnich konieczne jest złożenie oświadczenia rodzica/opiekuna prawnego.
Warunkiem koniecznym przyjęcia na studia osób zakwalifikowanych jest złożenie kompletu wymaganych dokumentów. Niezłożenie dokumentów w określonym terminie oznacza rezygnację ze studiów.
Składanie dokumentów osobiście:
Wydział Prawa i Administracji UŁ
ul. Kopcińskiego 8/12
90-232 Łódź
pok. 0.04 (beczka A)
- jednolite studia magisterskie : prawo, tryb stacjonarny
- I stopień: administracja, tryb stacjonarny
- I stopień: Global Law and Governance, tryb stacjonarny
18.07. (piątek) 10.00 - 13.00
19.07. (sobota) 10.00 - 12.00
21.07. (poniedziałek) 14.00 - 17.00
22.07. (wtorek) 12.00 - 15.00
- II stopień: administracja, tryb stacjonarny
24.07. (czwartek) 14.00 - 17.00
25.07. (piątek) 10.00 - 13.00
Wysyłanie dokumentów pocztą tradycyjną:
Wydział Prawa i Administracji
Uniwersytet Łódzki
ul. Kopcińskiego 8/12
90-232 Łódź
z dopiskiem: Rekrutacja - studia stacjonarne
Dla kierunków:
- jednolite studia magisterskie : prawo, tryb stacjonarny
- I stopień: administracja, tryb stacjonarny
- I stopień: Global Law and Governance, tryb stacjonarny
oczekujemy na pocztę do 24.07.
Dla kierunku:
- II stopień: administracja, tryb stacjonarny
oczekujemy na pocztę do 29.07.
Inauguracja roku akademickiego dla kierunków Wydziału Prawa i Administracji odbędzie się 27.09.2025 r. (sobota), godz. 10.00 w auli czerwonej 2.20.
Uroczysta inauguracja roku akademickiego UŁ odbędzie się w dniu 1 października 2025 r.;
Zajęcia dydaktyczne rozpoczynają się 2 października 2025 r. i trwają do 25 stycznia 2026 r. w semestrze zimowym;
Dni wolne od zajęć dydaktycznych w semestrze zimowym 2025/2026 r.:
- 31 października 2025 r.- dzień rektorski (studia stacjonarne i niestacjonarne wieczorowe),
- 2 listopada 2025r. – dzień rektorski (studia niestacjonarne),
- od 23 grudnia 2025 r. do 6 stycznia 2026 r.- zimowa przerwa świąteczna,
- od 9 lutego do 15 lutego 2026 r. – przerwa międzysemestralna
- od 26 stycznia do 8 lutego 2026 r. – zimowa sesja egzaminacyjna
- od 16 lutego do 22 lutego 2026 r. – zimowa sesja poprawkowa
Zajęcia w semestrze letnim rozpoczynają się 16 lutego i trwają do 3 czerwca 2026 r.
Opiekunowie pierwszych lat studiów w roku akademickim 2025/2026:
Prawo stacjonarne –
Administracja I stopnia stacjonarna –
LEGITYMACJA STUDENCKA:
Legitymacja studencka będzie wydawana w dwóch postaciach:
1. mLegitymacja wydawana będzie bez opłat wszystkim studentom posiadającym numer PESEL,
2. elektroniczna karta procesorowa będzie wydawana odpłatnie: - studentom nieposiadającym numeru PESEL, - na wniosek studenta posiadającego nr PESEL - jako dodatkowa do mLegitymacji.
ŚLUBOWANIE i OŚWIADCZENIE
Zgodnie z Regulaminem Studiów UŁ obowiązuje elektroniczna wersja Ślubowania oraz elektroniczna wersja Oświadczenia o zapoznaniu się z warunkami pobierania opłat za usługi edukacyjne w UŁ.
Student w terminie 7 dni od dnia rozpoczęcia zajęć/przyjęcia na studia ma obowiązek zaakceptowania w systemie USOSweb następujących deklaracji:
1. potwierdzenia złożenia ślubowania,
2. oświadczenia o zapoznaniu się oraz akceptacji zasad odpłatności za usługi edukacyjne świadczone na UŁ na rzecz studenta studiów stacjonarnych/ niestacjonarnych.
W przypadku rezygnacji ze studiów na danym kierunku prosimy o przesłanie do dziekanatu odpowiedniego kierunku stosownej wiadomości e-mail z prośbą o anulowanie wpisu na listę studentów.
Dział Obsługi Studenta:
- PRAWO STACJONARNE:
pokój 2.29
tel. 42 635-63-52
madamiak@wpia.uni.lodz.pl
pokój 2.29
tel. 42 635-63-52
ichycinska@wpia.uni.lodz.pl
- ADMINISTRACJA STACJONARNA I STOPNIA
pokój 2.08
tel. 42 635 46 45
mwasiewicz@wpia.uni.lodz.pl
- ADMINISTRACJA STACJONARNA II STOPNIA
pokój 2.08
tel. 42 635 46 45
mstachlewska@wpia.uni.lodz.pl
- GLOBAL LAW AND GOWERNANCE ( STUDIA W JĘZYKU ANGIELSKIM)
pok. 2.09
tel. 42 635 46 46
mail : agnieszka.molicka@wpia.uni.lodz.pl
Przydatne linki:
Formularze, regulaminy, informacje o opłatach za studia
Lista Działów Obsługi Studenta
Dokładne terminy przyjmowania dokumentów zostaną podane wkrótce.
Dyżury dla kandydatów chcących złożyć dokumenty osobiście:
Wydział Prawa i Administracji UŁ
ul. Kopcińskiego 8/12
90-232 Łódź
w sali 0.04 – (poziom 0, beczka A)
Prawo niestacjonarne wieczorowe – Dorota Getler
dgetler@wpia.uni.lodz.pl
Prawo niestacjonarne zaoczne – Agata Pryczek
Administracja niestacjonarna I stopnia,– Beata Mielcarek Fiałkowska
bmielcarek@wpi.uni.lodz.pl
Administracja niestacjonarna II stopnia; Prawo podatkowe i rachunkowość II stopnia; Prawo zatrudnienia kadry i płace II stopnia – Ewa Andruszkiewicz.
eandruszkiewicz@wpia.uni.lodz.pl
Potwierdzenie opłaty przesyłają tylko osoby, które jeszcze nie posiadają legitymacji studenckiej lub chcą dokonać wymiany.
Wydawanie dokumentów dla kierunków niestacjonarnych pierwszego stopnia i jednolitych studiów magisterskich w dniu Inauguracji Wydziałowej
- prawo niestacjonarne wieczorowe pok. 2.28
- prawo niestacjonarne zaoczne, pok. 2.28
- administracja niestacjonarna I stopnia pok. 2.27
Dokumenty dla studentów studiów niestacjonarnych zaocznych II stopnia
- Administracja niestacjonarna II stopnia,
- Prawo podatkowe i rachunkowość,
- Prawo zatrudnienia - kadry i płace
Ewa Andruszkiewicz pok. 2.07, eandruszkiewicz@wpia.uni.lodz.pl
Dokumenty zostaną wysłane za pośrednictwem Poczty Polskiej (za zwrotnym potwierdzeniem odbioru).
Dziekanat wyśle do każdego z osobna, następujące dokumenty:
a/ umowę w 2 jednobrzmiących egzemplarzach,
b/ legitymację studencką,
c/ ślubowanie
Obowiązkiem studentów jest: podpisanie umowy i odesłanie jednego podpisanego egzemplarza umowy oraz podpisanego ślubowania na adres Wydziału (ul. Kopcińskiego 8/12, 90-232 Łódź) z dopiskiem na kopercie KIERUNKU np. "Prawo podatkowe i rachunkowość".
Osoby, które zmieniły miejsce zamieszkania są obowiązane: poinformować o tym fakcie Dziekanat kierunku drogą e-mailową pracowników poszczególnych kierunków.
Przydatne linki:
Formularze, regulaminy, informacje o opłatach za studia:
https://www.wpia.uni.lodz.pl/student/formularze-i-regulaminy
Lista Działów Obsługi Studenta dostępna jest na stronie https://www.wpia.uni.lodz.pl/student/dzial-obslugi-studentow
WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA USŁUGI EDUKACYJNE W UNIWERSYTECIE ŁÓDZKIM W ROKU AKADEMICKIM 2023/2024
Zarządzenie nr 106 Rektora UŁ w sprawie: wysokości opłat za usługi edukacyjne w Uniwersytecie Łódzkim w roku akademickim 2023/2024
Załącznik nr 9 - Wysokość opłat za kształcenie studentów na studiach niestacjonarnych w roku akademickim 2023/2024
Załącznik nr 15 - Wysokość opłat za zajęcia nieobjęte programem studiów/ indywidualnym planem i programem studiów w roku akademickim 2023/2024 (studia stacjonarne i niestacjonarne)
Załącznik nr 14 - Opłata za zajęcia nieobjęte programem studiów w roku akademickim 2023/2024
W roku akad. 2025/26 forma prowadzenia zajęć dla poszczególnych kierunków przedstawia się następująco:
Kierunki prowadzone w trybie stacjonarnym:
- Prawo – zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej dla wszystkich lat studiów,
- Administracja I stopnia - zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej dla wszystkich lat studiów,
- Administracja II stopnia - zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej dla wszystkich lat studiów,
Kierunki prowadzone w trybie wieczorowym:
- Prawo – zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej dla wszystkich lat studiów,
Kierunki prowadzone w trybie zaocznym:
- Prawo – zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej dla wszystkich lat studiów,
- Administracja I stopnia:
I rok studiów- zajęcia prowadzone w formie online - semestr zimowy oraz letni,
II rok studiów- semestr zimowy -zajęcia prowadzone w formie online; semestr letni - 5 zjazdów w formie online oraz 5 zjazdów w formie stacjonarnej oraz online - sobota stacjonarnie, niedziela online
III rok studiów- zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej - semestr zimowy oraz letni
- Administracja II stopnia:
I rok studiów- zajęcia prowadzone w formie online - semestr zimowy oraz letni,
II rok studiów- zajęcia w semestrze zimowym prowadzone w formie online, w semestrze letnim zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej
- Prawo zatrudnienia- kadry i płace:
I rok studiów- w semestrze zimowym zajęcia prowadzone w formie online, w semestrze letnim zajęcia prowadzone w formie online oraz stacjonarnej: 5 sobót zjazdowych w formie online, 5 sobót zjazdowych w formie stacjonarnej, wszystkie niedziele zjazdowe w formie online
II rok studiów- w semestrze zimowym zajęcia prowadzone w formie online; w semestrze letnim zajęcia prowadzone w formie online oraz stacjonarnej : wszystkie niedzielne zjazdy stacjonarnie na Wydziale
- Prawo podatkowe i rachunkowość:
I rok studiów – w semestrze zimowym zajęcia prowadzone w formie online – 7 zjazdów oraz w formie stacjonarnej – 3 zjazdy, w semestrze letnim zajęcia prowadzone w formie online,
II rok studiów – w semestrze zimowym zajęcia prowadzone w formie online, w semestrze letnim zajęcia prowadzone w formie online oraz stacjonarnej: wszystkie sobotnie zjazdy zajęcia w formie stacjonarnej.
Aktualny harmonogram roku akademickiego.