Szanowni Państwo, Drodzy Studenci ,
po uzyskaniu wszystkich wymaganych w semestrze/roku zaliczeń i zweryfikowaniu poprawności ocen wpisanych do systemu USOS prosimy o zgłoszenie za pośrednictwem poczty elektronicznej do pracownika Działu Obsługi Studentów swojego kierunku wniosku o zaliczenie semestru/roku studiów.
Lista pracowników obsługujących dany kierunek jest dostępna pod adresem
link: https://www.wpia.uni.lodz.pl/struktura/dzial-obslugi-studentow
Wzory wniosków studenckich dostępne pod adresem:
https://www.wpia.uni.lodz.pl/strefa-studenta/formularze-i-regulaminy
Podpisane skany wniosków studenckich przesyłacie Państwo na adres do pracownika Działu Obsługi Studentów swojego kierunku.
Trzeba pamiętać , że wnioski i pytania dotyczące toku studiów muszą być wysyłane z Państwa skrzynek w domenie uniwersyteckiej, tam też otrzymacie Państwo odpowiedź.
Rozliczenie z ostatniego roku studiów powinno nastąpić dwa tygodnie przed planowanym terminem obrony pracy dyplomowej w związku z koniecznością wyliczenia średniej z toku studiów.
Ocena z seminarium magisterskiego może być wpisana do systemu USOS pod warunkiem że, student uzyskał zaliczenie wszystkich obowiązujących przedmiotów i praktyk w toku studiów i wgrał pracę do sytemu APD. Kierujący pracą po zatwierdzeniu pracy dyplomowej w systemie APD wpisuje ocenę z seminarium dyplomowego do systemu USOS.
Wgrywając pracę do systemu APD student zatwierdza oświadczenie o samodzielnym napisaniu pracy oraz dodaje drugie oświadczenie o udostępnieniu pracy w repozytorium pisemnych prac dyplomowych. Oświadczenie to wprowadzane jest przez studenta do systemu APD jako oddzielny plik PDF, niepodlegający badaniu antyplagiatowemu.
Link: www.wpia.uni.lodz.pl/strefa-studenta/formularze-i-regulaminy
W przypadku wystąpienia zdarzeń, które uniemożliwiają składanie egzaminów lub zaliczeń kończących przedmiot w terminach sesji egzaminacyjnej, Student ma prawo na swój wniosek ubiegać się o przesuniecie terminów składania egzaminów lub zaliczeń kończących przedmiot.
O przesunięciu terminów składania egzaminów lub zaliczeń kończących przedmiot decyduje Dziekan na podstawie wniosku studenta oraz przedłożonych przez niego dokumentów. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Rektor może przesunąć termin składania egzaminu lub zaliczenia kończącego przedmiot, o kolejny miesiąc.
Awans
Wniosek o awans może dotyczyć tylko przedmiotu z kolejnego (bezpośrednio wyższego) roku studiów, jeżeli okresem zaliczeniowym jest rok akademicki.
Wniosek o awans należy złożyć nie później niż w ciągu miesiąca od rozpoczęcia zajęć z danego przedmiotu. Przesunięcie przez dziekana terminu do składania egzaminu lub zaliczenia kończącego przedmiot nie wstrzymuje biegu terminu do złożenia wniosku o awans.
Wniosek o wykreślenie/rezygnację z awansu może być złożony nie później niż do 30 listopada w semestrze zimowym, a w semestrze letnim do 31 marca danego roku akademickiego.
Student, który nie zaliczył przedmiotu z awansu, powtarza go na roku studiów, którego programem jest objęty ten przedmiot.
Ocena uzyskana bez zgody na awans nie jest uwzględniana przy zaliczeniu roku.
Zmiana w sposobie kodowania przedmiotu w systemie USOS
Informujemy, że od nowego roku akademickiego 2025/2026 nastąpi zmiana formularzy oraz sposobu kodowania zajęć w systemie USOS, w tym protokołów końcowych przedmiotów.
W przypadku przedmiotów składających się z dwóch form zajęć (wykład + ćwiczenia), koordynator przedmiotu będzie zobowiązany do określenia „wagi formy zajęć”, czyli wskazania, jaki procent oceny końcowej stanowić będzie ocena z egzaminu, a jaki – ocena z ćwiczeń. Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny końcowej jest uzyskanie ocen pozytywnych z obu form zajęć.
Według Regulaminu studiów w Uniwersytecie Łódzkim § 40:
„Szczegółowe wymagania dotyczące zaliczenia oraz tryb składania egzaminów, w tym forma zaliczenia/egzaminu, jego zakres oraz wykaz materiałów źródłowych i podręczników, są ustalane przez kierowników jednostek dydaktycznych lub koordynatorów przedmiotów. Informacje te powinny być przekazane studentom przez prowadzącego podczas pierwszych zajęć”.
Studenci, którzy uzyskają zgodę Prodziekana na powtarzanie semestru lub roku studiów, a także ci, którzy otrzymają wpis warunkowy, są zobowiązani do zaliczenia całego przedmiotu (zarówno ćwiczeń, jak i wykładów).
Szanowni Państwo,
Uroczysta inauguracja roku akademickiego odbędzie się w dniu 1 października 2025 r.
Wydziałowa inauguracja roku akademickiego odbędzie się 27.09.2025 r. o godz. 10.00 w auli czerwonej (2.20)
Zajęcia dydaktyczne rozpoczynają się 2 października 2025 r. i trwają w semestrze zimowym
do 25 stycznia 2026 r.
SEMESTR ZIMOWY TRWA OD 1 PAŹDZIERNIKA 2025 R. DO 22 LUTEGO 2026 r.
Dni wolne od zajęć dydaktycznych w semestrze zimowym 2025/2026 r.:
Zajęcia w semestrze letnim rozpoczynają się 16 lutego i trwają do 3 czerwca 2026 r.
Dział Obsługi Studenta:
PRAWO STACJONARNE:
pokój 2.29
tel. 42 635-63-52
pokój 2.29
tel. 42 635-63-52
ADMINISTRACJA STACJONARNA I STOPNIA
pokój 2.08
tel. 42 635 46 45
ADMINISTRACJA STACJONARNA II STOPNIA
pokój 2.08
tel. 42 635 46 45
GLOBAL LAW AND GOWERNANCE ( STUDIA W JĘZYKU ANGIELSKIM)
pok. 2.27
tel. 42 635 63 51
mail : agnieszka.molicka@wpia.uni.lodz.pl
Twoje konto mailowe, USOS, obowiązkowe szkolenia
Aby korzystać z wszystkich możliwości, jakie daje bycie studentem UŁ, trzeba podjąć kilka kroków formalnych. Poznaj pierwsze i podstawowe kroki:
WSZYSTKIE INFORMACJE O SYSTAMACH IT ZNAJDZIESZ W STREFIE STUDENTA, W ZAKŁADCE STUDIA
LEGITYMACJA STUDENCKA:
Legitymacja studencka będzie wydawana w dwóch postaciach:
1. mLegitymacja wydawana będzie bez opłat wszystkim studentom posiadającym numer PESEL,
Od 1 października możecie aplikować o mLegitymację (tu znajdziecie instrukcję) – jest to Wasz podstawowy dokument, którym będziecie się posługiwali na Uczelni.
2. elektroniczna karta procesorowa będzie wydawana odpłatnie: - studentom nieposiadającym numeru PESEL, - na wniosek studenta posiadającego nr PESEL - jako dodatkowa do mLegitymacji.
Osoby, które chcą wyrobić dodatkową legitymację w postaci elektronicznej karty procesowej powinni złożyć wniosek oraz wnieść opłatę w wysokości 22,00 zł na konto:
WPiA Uniwersytetu Łódzkiego Bank PKO S.A.II Oddział /Łódź
42 124030281111001029435358
WNIOSEK O WYDANIE ELEKTRONICZNEJ LEGITYMACJI STUDENCKIEJ w postaci elektronicznej karty procesowej
ŚLUBOWANIE i OŚWIADCZENIE
Zgodnie z Regulaminem Studiów UŁ obowiązuje elektroniczna wersja Ślubowania oraz elektroniczna wersja Oświadczenia o zapoznaniu się z warunkami pobierania opłat za usługi edukacyjne w UŁ.
Student w terminie 7 dni od dnia rozpoczęcia zajęć/przyjęcia na studia ma obowiązek zaakceptowania w systemie USOSweb następujących deklaracji:
1. potwierdzenia złożenia ślubowania,
2. oświadczenia o zapoznaniu się oraz akceptacji zasad odpłatności za usługi edukacyjne świadczone na UŁ na rzecz studenta studiów stacjonarnych/ niestacjonarnych.
W przypadku rezygnacji ze studiów na danym kierunku prosimy o przesłanie do dziekanatu odpowiedniego kierunku stosownej wiadomości e-mail z prośbą o anulowanie wpisu na listę studentów.
Przydatne linki:
Regulamin obowiązujący od 1 października 2025 r.
Regulamin studiów w Uniwersytecie Łódzkim przyjęty uchwałą nr 449 Senatu UŁ z dnia 14 czerwca 2019 r. (t.j. wraz ze zmianami) - obowiązujący od 1 października 2025 r.
Załącznik nr 10 do Regulaminu Studiów - obowiązujący od 1 października 2025r
WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA USŁUGI EDUKACYJNE W UNIWERSYTECIE ŁÓDZKIM W ROKU AKADEMICKIM 2025/2026
Zarządzenie nr 133 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 7.04.2025 r. w sprawie: wysokości opłat za usługi edukacyjne w Uniwersytecie Łódzkim w roku akademickim 2025/2026
Załącznik nr 9 Wysokość opłat za kształcenie studentów na studiach niestacjonarnych w roku akademickim 2025/2026
ZAŁĄCZNIK NR 16 do zarządzenia nr 133 Rektora UŁ z dnia 7.04.2025 r. WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA STUDIA STACJONARNE PROWADZONE W JĘZYKU OBCYM W ROKU AKADEMICKIM 2025/2026
ZAŁĄCZNIK 15 do zarządzenia nr 139 Rektora UŁ z dnia 16.04.2025 r. WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA POWTARZANIE PRZEDMIOTÓW
ZAŁĄCZNIK NR 14 do zarządzenia nr 139 Rektora UŁ z dnia 16.04.2025 r. WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA ZAJĘCIA NIEOBJĘTE PROGRAMEM STUDIÓW
Zarządzenie nr 19 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 26.10.2020 r. w sprawie: zasad pobierania i zwalniania z opłat za usługi edukacyjne w Uniwersytecie Łódzkim. Tekst ujednolicony uwzględniający zmiany wprowadzone zarządzeniem nr 144
Studenci ubiegający się o wydanie karty parkingowej i przepustki wypełniają wniosek w formie formularza elektronicznego dostępnego na stronie:
https://www.wpia.uni.lodz.pl/parking
Formularze dostępne od:
Stypendia
W czasie studiów możesz ubiegać się o następujące stypendia:
Więcej informacji o stypendiach znajdziesz na stronach: STYPENDIA oraz na stronie Centrum Wsparcia i Dostępności.
Szanowni Państwo,
Uroczysta inauguracja roku akademickiego odbędzie się w dniu 1 października 2025 r.
Wydziałowa inauguracja roku akademickiego odbędzie się 27.09.2025 r. o godz. 10.00 w auli czerwonej (2.20)
Zajęcia dydaktyczne rozpoczynają się 2 października 2025 r. i trwają w semestrze zimowym
do 25 stycznia 2026 r.
SEMESTR ZIMOWY TRWA OD 1 PAŹDZIERNIKA 2025 R. DO 22 LUTEGO 2026 r.
Dni wolne od zajęć dydaktycznych w semestrze zimowym 2025/2026 r.:
Zajęcia w semestrze letnim rozpoczynają się 16 lutego i trwają do 3 czerwca 2026 r.
DNI ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH W SEMESTRZE ZIMOWYM ROKU AKAD.2025/2026 r.
? Październik 2025
? Listopad 2025
? Grudzień 2025
? Styczeń 2026
Terminy zjazdów dla wszystkich kierunków studiów niestacjonarnych ( z wyjątkiem administracji pierwszego stopnia) prowadzonych w semestrze zimowym 2025/2026 r.:
18-19.X, 25-26.X,8-9.XI, 15-16.XI,22-23.XI,6-7.XII,13-14.XII.2025r., 10-11.I,17-18.I,24-25.I.2026r.
Terminy zjazdów dla administracji pierwszego stopnia:
25-26.X,8-9.XI, 15-16.XI,22-23.XI,6-7.XII,13-14.XII.2025r., 10-11.I,17-18.I,24-25.I.2026r.
Dział Obsługi Studenta:
PRAWO NIESTACJONARNE:
mgr Agnieszka Molicka - prawo zaoczne
pokój 2.27
tel. 42 6356351
agnieszka.molicka@wpia.uni.lodz.pl
mgr Dorota Getler - prawo wieczorowe
pokój 2.28
tel. 42 6354647
ADMINISTRACJA NIESTACJONARNA I STOPNIA
mgr Beata Mielcarek-Fiałkowska
pokój 2.27
tel. 42 6354394
ADMINISTRACJA NIESTACJONARNA II STOPNIA
mgr Agnieszka Mikołajczyk-Jarno -
pokój 2.09
tel. 42 6354643
agnieszka.mikolajczyk.jarno@wpia.uni.lodz.pl
PRAWO ZATRUDNIENIA KADRY I PŁACE
mgr Agnieszka Mikołajczyk-Jarno -
pokój 2.09
tel. 42 6354643
agnieszka.mikolajczyk.jarno@wpia.uni.lodz.pl
PRAWO PODATKOWE I RACHUNKOWOŚĆ
pok. 2.09
tel. 42 6354646
magdalena.jasinska@wpia.uni.lodz.pl
Twoje konto mailowe, USOS, obowiązkowe szkolenia
Aby korzystać z wszystkich możliwości, jakie daje bycie studentem UŁ, trzeba podjąć kilka kroków formalnych. Poznaj pierwsze i podstawowe kroki:
WSZYSTKIE INFORMACJE O SYSTAMACH IT ZNAJDZIESZ W STREFIE STUDENTA, W ZAKŁADCE STUDIA
LEGITYMACJA STUDENCKA:
Legitymacja studencka będzie wydawana w dwóch postaciach:
1. mLegitymacja wydawana będzie bez opłat wszystkim studentom posiadającym numer PESEL,
Od 1 października możecie aplikować o mLegitymację (tu znajdziecie instrukcję) – jest to Wasz podstawowy dokument, którym będziecie się posługiwali na Uczelni.
2. elektroniczna karta procesorowa będzie wydawana odpłatnie: - studentom nieposiadającym numeru PESEL, - na wniosek studenta posiadającego nr PESEL - jako dodatkowa do mLegitymacji.
Osoby, które chcą wyrobić dodatkową legitymację w postaci elektronicznej karty procesowej powinni złożyć wniosek oraz wnieść opłatę w wysokości 22,00 zł na konto:
WPiA Uniwersytetu Łódzkiego Bank PKO S.A.II Oddział /Łódź
42 124030281111001029435358
WNIOSEK O WYDANIE ELEKTRONICZNEJ LEGITYMACJI STUDENCKIEJ w postaci elektronicznej karty procesowej
ŚLUBOWANIE i OŚWIADCZENIE
Zgodnie z Regulaminem Studiów UŁ obowiązuje elektroniczna wersja Ślubowania oraz elektroniczna wersja Oświadczenia o zapoznaniu się z warunkami pobierania opłat za usługi edukacyjne w UŁ.
Student w terminie 7 dni od dnia rozpoczęcia zajęć/przyjęcia na studia ma obowiązek zaakceptowania w systemie USOSweb następujących deklaracji:
1. potwierdzenia złożenia ślubowania,
2. oświadczenia o zapoznaniu się oraz akceptacji zasad odpłatności za usługi edukacyjne świadczone na UŁ na rzecz studenta studiów stacjonarnych/ niestacjonarnych.
W przypadku rezygnacji ze studiów na danym kierunku prosimy o przesłanie do dziekanatu odpowiedniego kierunku stosownej wiadomości e-mail z prośbą o anulowanie wpisu na listę studentów.
Przydatne linki:
Regulamin obowiązujący od 1 października 2025 r.
Regulamin studiów w Uniwersytecie Łódzkim przyjęty uchwałą nr 449 Senatu UŁ z dnia 14 czerwca 2019 r. (t.j. wraz ze zmianami) - obowiązujący od 1 października 2025 r.
Uchwała nr 111 Senatu Uniwersytetu Łódzkiego podjęta na 8. roboczym posiedzeniu w kadencji 2024–2028 w dniu 15 kwietnia 2025 r. w sprawie: zmiany uchwały nr 449 Senatu UŁ z 14 czerwca 2019 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu studiów w Uniwersytecie Łódzkim (ze zm.)
Załącznik nr 10 do Regulaminu Studiów - obowiązujący od 1 października 2025r
WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA USŁUGI EDUKACYJNE W UNIWERSYTECIE ŁÓDZKIM W ROKU AKADEMICKIM 2025/2026
Zarządzenie nr 133 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 7.04.2025 r. w sprawie: wysokości opłat za usługi edukacyjne w Uniwersytecie Łódzkim w roku akademickim 2025/2026
Załącznik nr 9 Wysokość opłat za kształcenie studentów na studiach niestacjonarnych w roku akademickim 2025/2026
ZAŁĄCZNIK NR 16 do zarządzenia nr 133 Rektora UŁ z dnia 7.04.2025 r. WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA STUDIA STACJONARNE PROWADZONE W JĘZYKU OBCYM W ROKU AKADEMICKIM 2025/2026
Zarządzenie nr 139 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 16.04.2025 r. w sprawie: zmiany zarządzenia nr 133 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 7.04.2025 r. w sprawie wysokości opłat za usługi edukacyjne w Uniwersytecie Łódzkim w roku akademickim 2025/2026
ZAŁĄCZNIK 15 do zarządzenia nr 139 Rektora UŁ z dnia 16.04.2025 r. WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA POWTARZANIE PRZEDMIOTÓW
ZAŁĄCZNIK NR 14 do zarządzenia nr 139 Rektora UŁ z dnia 16.04.2025 r. WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA ZAJĘCIA NIEOBJĘTE PROGRAMEM STUDIÓW
Zarządzenie nr 19 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 26.10.2020 r. w sprawie: zasad pobierania i zwalniania z opłat za usługi edukacyjne w Uniwersytecie Łódzkim. Tekst ujednolicony uwzględniający zmiany wprowadzone zarządzeniem nr 144
Parking studencki WPiA UŁ – semestr zimowy 2025/2026
Studenci ubiegający się o wydanie karty parkingowej i przepustki wypełniają wniosek w formie formularza elektronicznego dostępnego na stronie:
https://www.wpia.uni.lodz.pl/parking
Formularze dostępne od:
Pytania: parking_adm@wpia.uni.lodz.pl
Stypendia
pokój 2.30
tel. 42 635 63 60
Godziny dyżuru/ Duty hours
Szanowni Państwo, Drodzy Studenci ,
po uzyskaniu wszystkich wymaganych w semestrze/roku zaliczeń i zweryfikowaniu poprawności ocen wpisanych do systemu USOS prosimy o zgłoszenie za pośrednictwem poczty elektronicznej do pracownika Działu Obsługi Studentów swojego kierunku wniosku o zaliczenie semestru/roku studiów. Trzeba pamiętać , że wnioski i pytania dotyczące toku studiów muszą być wysyłane z Państwa skrzynek w domenie uniwersyteckiej, tam też otrzymacie Państwo odpowiedź.
Rozliczenie z ostatniego roku studiów powinno nastąpić dwa tygodnie przed planowanym terminem obrony pracy dyplomowej w związku z koniecznością wyliczenia średniej z toku studiów.
pokój 2.08
tel. 42 6354645
Godziny dyżuru
Szanowni Państwo, Drodzy Studenci ,
po uzyskaniu wszystkich wymaganych w semestrze/roku zaliczeń i zweryfikowaniu poprawności ocen wpisanych do systemu USOS prosimy o zgłoszenie za pośrednictwem poczty elektronicznej do pracownika Działu Obsługi Studentów swojego kierunku wniosku o zaliczenie semestru/roku studiów. Trzeba pamiętać , że wnioski i pytania dotyczące toku studiów muszą być wysyłane z Państwa skrzynek w domenie uniwersyteckiej, tam też otrzymacie Państwo odpowiedź.
Rozliczenie z ostatniego roku studiów powinno nastąpić dwa tygodnie przed planowanym terminem obrony pracy dyplomowej w związku z koniecznością wyliczenia średniej z toku studiów.
Obsługa studentów (Student service)
pokój 2.08
tel. 42 6354645
Godziny dyżuru / Duty hours
ROK AKADEMICKI 2025/26
SZANOWNE OSOBY STUDIUJĄCE,
W semestrze letnim większość studentów pierwszego roku studiów rozpocznie naukę języka obcego w ramach lektoratu programowego. Prosimy o zapoznanie się z kilkoma ważnymi informacjami
LEKTORAT PROGRAMOWY Z JĘZYKÓW OBCYCH:
Przed rozpoczęciem lektoratu każda osoba studiująca musi rozwiązać test diagnostyczny:
TEST DIAGNOSTYCZNY- INFOGRAFIKA
PO ROZWIĄZANIU TESTU NALEŻY WYDRUKOWAĆ WYNIK I ZACHOWAĆ CELEM PRZEDŁOŻENIA WRAZ Z ODPOWIEDNIM WNIOSKIEM
PO ROZWIĄZANIU TESTU :
ACADEMIC YEAR 2025/2026
Dear Students,
ANNOUNCEMENT
In the summer semester, most first-year students will begin their foreign language courses as part of the mandatory language programme.
Please read carefully the following important information.
FOREIGN LANGUAGE COURSES (PROGRAMME LECTORATES)
DIAGNOSTIC TEST- INFOGRAPHIC
Each student is required to complete an online diagnostic test before beginning the language course.
The test will be available from 3 November to 5 December 2025.
How to take the test:
Important:
Test structure:
After completing the test, print your result and keep it for submission together with the appropriate form.
AFTER COMPLETING THE TEST
If your result is equal to or below B1 level:
If your result is equal to or above B2 level (at least 70% correct answers at the B2 level):
You have several options:
IF YOU HOLD AN INTERNATIONAL LANGUAGE CERTIFICATE
If you hold an international certificate or other proof of language proficiency at a minimum B2 level, as listed in the appendix to Resolution No. 206 of the Senate of the University of Łódź, you may apply for an exemption from both the course and the examination.
To do so:
Remember! You may also choose to attend a non-obligatory language course at a higher level than your certificate, or take a different language at any level.
In that case, submit your language choice declaration (Annex No. 3) to CJiC by 19 December 2025.
Szanowni Państwo, Drodzy Studenci ,
po uzyskaniu wszystkich wymaganych w semestrze/roku zaliczeń i zweryfikowaniu poprawności ocen wpisanych do systemu USOS prosimy o zgłoszenie za pośrednictwem poczty elektronicznej do pracownika Działu Obsługi Studentów swojego kierunku wniosku o zaliczenie semestru/roku studiów. Trzeba pamiętać , że wnioski i pytania dotyczące toku studiów muszą być wysyłane z Państwa skrzynek w domenie uniwersyteckiej, tam też otrzymacie Państwo odpowiedź.
Rozliczenie z ostatniego roku studiów powinno nastąpić dwa tygodnie przed planowanym terminem obrony pracy dyplomowej w związku z koniecznością wyliczenia średniej z toku studiów.
mgr Beata Mielcarek-Fiałkowska
pokój 2.27
tel. 42 6354394
Godziny dyżuru / Duty hours
Szanowni Państwo, Drodzy Studenci ,
po uzyskaniu wszystkich wymaganych w semestrze/roku zaliczeń i zweryfikowaniu poprawności ocen wpisanych do systemu USOS prosimy o zgłoszenie za pośrednictwem poczty elektronicznej do pracownika Działu Obsługi Studentów swojego kierunku wniosku o zaliczenie semestru/roku studiów. Trzeba pamiętać , że wnioski i pytania dotyczące toku studiów muszą być wysyłane z Państwa skrzynek w domenie uniwersyteckiej, tam też otrzymacie Państwo odpowiedź.
Rozliczenie z ostatniego roku studiów powinno nastąpić dwa tygodnie przed planowanym terminem obrony pracy dyplomowej w związku z koniecznością wyliczenia średniej z toku studiów.
mgr Magdalena Jasińska II rok 2025/2026
pok. 2.09
tel. 42 635 46 46
mail : magdalena.jasinska@wpia.uni.lodz.pl
mgr Agnieszka Mikołajczyk-Jarno - I rok 25/26
pokój 2.09
tel. 42 6354643
agnieszka.mikolajczyk.jarno@wpia.uni.lodz.pl
Godziny dyżuru
Poniedziałek - kontakt mailowy
Wtorek- 15:30- 17:30
Środa- kontakt mailowy
Czwartek - 12:30 - 14:30
Piątek -kontakt mailowy
Sobota zjazdowa - 8:00-11:00
On this page, you will find information related to the GLG program, including study plans and curricula.
Dear Students!
Please note that classes from Global Relations will NOT take place on Thursday, 30.10.
Instead you will meet with prof. Kruglashov on Monday, 3.11 12.30 – 14.45 room -4 (level-1).
The winter semester runs from October 1, 2025, to February 22, 2026.
Days off from classes in the 2025/2026 winter semester:
• October 31, 2025 – Rector's Day (for full-time and part-time evening students)
• November 2, 2025 – Rector's Day (for part-time students)
• December 23, 2025 – January 6, 2026 – winter break
• January 26 – February 8, 2026 – winter exam session
• February 9 – February 15, 2026 – inter-semester break
• February 16–February 22, 2026 – winter retake session
The summer semester begins on February 16, 2026, and lasts until June 3, 2026.
Contact for student matters:
All matters related to the course of study should be directed to the Student Services Department.
The supervisor for the Global Law and Governance program is:
Agnieszka Molicka, MA
Room: 2.27
Phone: 42 635 63 51
E-mail: agnieszka.molicka@wpia.uni.lodz.pl
Student ID card
ID cards will be issued in two forms:
1. mLegitymacja – free of charge, for students with a PESEL number
2. Electronic processor card – subject to a fee:
The fee for an electronic processor card is PLN 22.00, payable to the following account:
WPiA University of Lodz
Bank PKO S.A. II Branch in Lodz
Account number: 42 1240 3028 1111 0010 2943 5358
The application form for the ID card is available under the name:
“Application for an electronic student ID card in the form of an electronic processor card”
Oath and declarations
In accordance with the Regulations of the University of Łódź, electronic versions of the following documents are required:
• Student oath
• Declaration of familiarity with the terms and conditions of fees for educational services
The student is required to accept the following declarations in the USOSweb system within 7 days of the start of classes/admission to studies:
1. Confirmation of taking the oath
2. Declaration of familiarization with and acceptance of the rules for payment for educational services provided by the University of Łódź to full-time and part-time students
Withdrawal from studies
If you wish to withdraw from your studies, please send an email to the dean's office responsible for your field of study with a request to cancel your enrollment.
Useful links:
Regulation No. 148 of the Rector of the University of Lodz of 5 May 2025 on: division of the academic year 2025/2026
Regulations effective from October 1, 2025
t.j._Regulaminu_studiów_obowiązujący_od_01.10.25__1_.pdf adopted by Resolution No. 449 of the Senate of the University of Lodz on June 14, 2019 (i.e. with amendments) - effective from October 1, 2025.
Uchwała Senatu UŁ adopted at the 8th working meeting of the 2024–2028 term on April 15, 2025, regarding: amendment of Resolution No. 449 of the Senate of the University of Lodz of June 14, 2019, on the adoption of the Regulations for Studies at the University of Lodz (as amended)
Załącznik_nr_10_Wydział_Prawa_i_Administracji__1_.pdf effective from October 1, 2025
Regulation No. 61 of the Rector of the University of Lodz of 8 May 2019 on: establishing the fees for issuing and certifying documents
AMOUNT OF FEES FOR EDUCATIONAL SERVICES AT THE UNIVERSITY OF Lodz IN THE 2025/2026 ACADEMIC YEAR
Regulation No 133 of the Rector of the University of Lodz of 7 April 2025 on the amount of fees for educational services at the University of Lodz in the 2025/2026 academic year
Annex No 16 – Fees for full-time studies conducted in a foreign language AMOUNT OF FEES FOR FULL-TIME STUDIES CONDUCTED IN A FOREIGN LANGUAGE IN THE IN THE 2025/2026 ACADEMIC YEAR
zarz._nr_139_z_16.04.2025_r.__2_.pdf amendment to Order No. 133 of the Rector of the University of Lodz of 7 April 2025 on the amount of fees for educational services at the University of Lodz in the academic year 2025/ 2026
Annex No 15 – Fees for repeating courses in full-time and part-time studies, as well as in fee-paying programmes conducted in a foreign language (full-time and part-time), due to unsatisfactory academic performance, including repeating courses with conditional credit and after resumption of studies
Annex No 14 – Fees for courses not covered by the standard study programme / individual study plan and programme
Regulation No. 19 of the Rector of the University of Lodz of 26 October 2020 on: rules for collection and exemption from fees for educational services at the University of Lodz
Dear Students,
Please be informed that information regarding the diagnostic language test and the declaration of foreign language choice for the language courses you will begin in the summer semester of the 2025/2026 academic year is now available on the Faculty’s website.
We kindly ask you to read the announcement carefully. (You will find it below) At the same time, we inform you that on Wednesday, 5 November, at 11:30 a.m., room 1.35, a meeting will be held with Dr Małgorzata Ossowska-Czader from the Centre for Languages and Certification (University of Łódź).
During the meeting, Dr Ossowska-Czader will provide you with all necessary information concerning the diagnostic tests and language selection process, and will answer your questions.
After completing the diagnostic test, you are required to submit a language selection declaration, depending on your chosen participation path in the language course.
The link to the declaration form (Annex No. 1) is provided below:
https://forms.office.com/e/mBWi73jX4R
The deadline for submitting the declaration is 31 December 2025.
Templates of the remaining declarations and applications (Annexes No. 2–5) are available for download on the Faculty of Law and Administration website.
ANNOUNCEMENT
In the summer semester, most first-year students will begin their foreign language courses as part of the mandatory language programme.
Please read carefully the following important information.
FOREIGN LANGUAGE COURSES (PROGRAMME LECTORATES)
• The courses are conducted by the Centre for Languages and Certification (CJiC) (formerly the Foreign Languages Teaching Centre), operating under Resolution No. 206 of the Senate of the University of Łódź of 18 June 2021.
• CJiC offers courses in the following languages: English, German, Russian, French, and Spanish.
• The total duration of the course is 120 hours (for full-time students) or 72 hours (for part-time students), in accordance with the study programme.
• The course concludes with a programme examination at B2 or B2+ level (for long-cycle Master’s studies).
DIAGNOSTIC TEST
Each student is required to complete an online diagnostic test before beginning the language course.
️ The test will be available from 3 November to 5 December 2025.
How to take the test:
1. Log in to the University of Łódź E-learning Platform (lodz.pl).
2. Find your language test on the list of available courses (e.g. English Language Test).
3. Enrol in the test – the access code is the same as the one used for the Health and Safety (BHP) course.
Important:
• You may take the test in only one language.
• The test can be taken only once.
Test structure:
• The test consists of 5 levels, each containing 20 questions.
• To proceed to the next level, you must score at least 14 points.
After completing the test, print your result and keep it for submission together with the appropriate form.
AFTER COMPLETING THE TEST
If your result is equal to or below B1 level:
• You must register for the regular language course (programme lectorate).
• Submit your language choice declaration using the MS Forms application by 31 December 2025.
If your result is equal to or above B2 level (at least 70% correct answers at the B2 level):
You have several options:
1. Continue learning the same language you were tested in:
o Submit your language choice declaration via MS Forms by 31 December 2025.
2. Take the programme examination in the language you were tested in (before the start of the course).
⚠️ Please note: passing the exam does not exempt you from participation in language classes.
3. Continue studying at a higher level (C1) or choose a different language:
o Obtain the Dean’s approval – submit the Dean’s request form (Annex No. 5) together with your printed test result to the Dean’s Office.
o Deliver the Dean’s approval along with the language choice declaration (Annex No. 2) to CJiC by 19 December 2025.
o If you fail the programme examination, enrol in the regular language course and submit your declaration via MS Forms.
o If you pass the exam, wait for information from CJiC regarding the mandatory course in your selected language.
IF YOU HOLD AN INTERNATIONAL LANGUAGE CERTIFICATE If you hold an international certificate or other proof of language proficiency at a minimum B2 level, as listed in the appendix to Resolution No. 206 of the Senate of the University of Łódź, you may apply for an exemption from both the course and the examination.
To do so:
1. Submit to CJiC (by 19 December 2025) a Dean’s request form (Annex No. 4) together with your certificate, to obtain the opinion of the CJiC Director.
(Certificates obtained after 19 December 2025 will also be accepted.)
2. Submit the request to the Dean’s Office.
3. Provide a copy of the Dean’s approval to your language instructor.
Remember! You may also choose to attend a non-obligatory language course at a higher level than your certificate, or take a different language at any level.
In that case, submit your language choice declaration (Annex No. 3) to CJiC by 19 December 2025.
All information and regulations can be found on the department's website under the tab (Language courses and diagnostic tests).
Winter semester schedule
People responsible for supporting the GLG programme
People responsible for supporting the GLG programme:
Vice Dean for the Study Programme in Law
t. 42 635 63 53
room no. 2.31
Office Hours :
Until 25 July 2025, contact by email at: prodziekan.sdw@wpia.uni.lodz.pl
Vice Dean for International Cooperation and Projects
dr Izabela Florczak
t. 42 635 40 45
room no. 3.72
Office Hours
Contact via e-mail at: prodziekan.zagranica@wpia.uni.lodz.pl
For urgent matters, please contact the Secretariat.
Faculty Office (Dean’s Office) Contact – Ms Agnieszka Molicka (agnieszka.molicka@wpia.uni.lodz.pl)
→ The Faculty Office supports you with administrative matters, such as issuing and extending student ID cards, providing certificates of student status, entering grades in the USOS system, and documents needed for scholarships
STUDENT ID CARD:
The student ID card will be issued in two forms:
1. The mLegitymacja will be issued free of charge to all students with a PESEL number. Student ID on Your Phone? Order and Use It!
From October 1, you can apply for the mLegitymacja (instructions can be found here) – this is your basic document that you will use at the University.
2. An electronic processor card will be issued for a fee: - to students who do not have a PESEL number, - at the request of a student who has a PESEL number - as an addition to the mLegitymacja.
Those who wish to obtain an additional ID card in the form of an electronic processor card should submit an application and pay a fee of PLN 22.00 to the following account:
WPiA University of Łódź Bank PKO S.A.II Branch /Lodz
42 124030281111001029435358
APPLICATION FOR THE ISSUE OF AN ELECTRONIC STUDENT ID CARD in the form of an electronic process card
pok. 2.27
tel. 42 6356351
mail : agnieszka.molicka@wpia.uni.lodz.pl
Godziny dyżuru / Duty hours
Szanowni Państwo, Drodzy Studenci ,
po uzyskaniu wszystkich wymaganych w semestrze/roku zaliczeń i zweryfikowaniu poprawności ocen wpisanych do systemu USOS prosimy o zgłoszenie za pośrednictwem poczty elektronicznej do pracownika Działu Obsługi Studentów swojego kierunku wniosku o zaliczenie semestru/roku studiów.Trzeba pamiętać , że wnioski i pytania dotyczące toku studiów muszą być wysyłane z Państwa skrzynek w domenie uniwersyteckiej, tam też otrzymacie Państwo odpowiedź. Rozliczenie z ostatniego roku studiów powinno nastąpić dwa tygodnie przed planowanym terminem obrony pracy dyplomowej w związku z koniecznością wyliczenia średniej z toku studiów.
Obsługa studentów (Student service) I, II, III, IV rok 2025/2026
pokój (room) 2.29
tel. 42 635-63-52
Godziny dyżuru/ Duty hours
Obsługa studentów (Student service) V rok 2025/2026
pokój (room) 2.08
tel. 42 6354645
Godziny dyżuru/ Duty hours
Obsługa studentów (Student service) I, II, III, IV rok 2025/2026
pokó (room) 2.29
tel. 42 635-63-52
Godziny dyżuru/ Duty hours
Szanowni Państwo, Drodzy Studenci ,
po uzyskaniu wszystkich wymaganych w semestrze/roku zaliczeń i zweryfikowaniu poprawności ocen wpisanych do systemu USOS prosimy o zgłoszenie za pośrednictwem poczty elektronicznej do pracownika Działu Obsługi Studentów swojego kierunku wniosku o zaliczenie semestru/roku studiów.Trzeba pamiętać , że wnioski i pytania dotyczące toku studiów muszą być wysyłane z Państwa skrzynek w domenie uniwersyteckiej, tam też otrzymacie Państwo odpowiedź.
Rozliczenie z ostatniego roku studiów powinno nastąpić dwa tygodnie przed planowanym terminem obrony pracy dyplomowej w związku z koniecznością wyliczenia średniej z toku studiów.
mgr Agata Pryczek - prawo zaoczne III,IV,V rok 2025/2026
pokój 2.28
tel. 42 6354647
agata.pryczek@wpia.uni.lodz.pl
Godziny dyżuru / Duty hours
mgr Dorota Getler - prawo wieczorowe
pokój 2.28
tel. 42 6354647
Godziny dyżuru / Duty hours
mgr Beata Mielcarek-Fiałkowska - prawo zaoczne II rok 2025/2026
pokój 2.27
tel. 42 6354394
mgr Agnieszka Molicka -prawo zaoczne I rok 2025/2026
pok. 2.27
tel. 42 6356351
mail : agnieszka.molicka@wpia.uni.lodz.pl
Godziny dyżuru / Duty hours
Szanowni Państwo, Drodzy Studenci ,
po uzyskaniu wszystkich wymaganych w semestrze/roku zaliczeń i zweryfikowaniu poprawności ocen wpisanych do systemu USOS prosimy o zgłoszenie za pośrednictwem poczty elektronicznej do pracownika Działu Obsługi Studentów swojego kierunku wniosku o zaliczenie semestru/roku studiów. Trzeba pamiętać , że wnioski i pytania dotyczące toku studiów muszą być wysyłane z Państwa skrzynek w domenie uniwersyteckiej, tam też otrzymacie Państwo odpowiedź.
Rozliczenie z ostatniego roku studiów powinno nastąpić dwa tygodnie przed planowanym terminem obrony pracy dyplomowej w związku z koniecznością wyliczenia średniej z toku studiów.
mgr Agnieszka Mikołajczyk-Jarno
pokój 2.09
tel. 42 6354643
agnieszka.mikolajczyk.jarno@wpia.uni.lodz.pl
Godziny dyżuru:
Poniedziałek - kontakt mailowy
Wtorek-15:30- 17:30
Środa- kontakt mailowy
Czwartek - 12:30 - 14:30
Piątek -kontakt mailowy
Sobota zjazdowa - 8.00-11.00
Szanowni Państwo, Drodzy Studenci ,
po uzyskaniu wszystkich wymaganych w semestrze/roku zaliczeń i zweryfikowaniu poprawności ocen wpisanych do systemu USOS prosimy o zgłoszenie za pośrednictwem poczty elektronicznej do pracownika Działu Obsługi Studentów swojego kierunku wniosku o zaliczenie semestru/roku studiów.Trzeba pamiętać , że wnioski i pytania dotyczące toku studiów muszą być wysyłane z Państwa skrzynek w domenie uniwersyteckiej, tam też otrzymacie Państwo odpowiedź.
Rozliczenie z ostatniego roku studiów powinno nastąpić dwa tygodnie przed planowanym terminem obrony pracy dyplomowej w związku z koniecznością wyliczenia średniej z toku studiów.
pok. 2.09
tel. 42 635 46 46
mail : magdalena.jasinska@wpia.uni.lodz.pl
Godziny dyżuru
Poniedziałek - kontakt mailowy
Wtorek-15:30- 17:30
Środa- kontakt mailowy
Czwartek - 12:30 - 14:30
Piątek -kontakt mailowy
Sobota zjazdowa - 8:00-11:00
PROGRAM MOST
Uprzejmie informujemy, iż rekrutacja odbywa się wyłącznie za pomocą Internetowej Rejestracji Kandydatów poprzez stronę https://most.amu.edu.pl/kto-moze-uczestniczyc/rekrutacja-krok-po-kroku/
Po wpisaniu danych proszę wydrukować wniosek i złożyć go w dziekanacie do p. Beaty Barańskiej (p. 2.30) .
Wnioski można składać w poniedziałek, wtorek i piątek w godz. 10:00 - 12:00.
Zapraszamy na MOST i do śledzenia naszego profilu na FB (https://www.facebook.com/programmost2000) , gdzie na bieżąco publikujmy porady, informacje i odpowiadamy na najczęściej zadawane przez Was pytania.
Kontakt WPiA
mgr Beata Barańska
pokój 2.30
tel. (042) 635 63 60
email: bbaranska@wpia.uni.lodz.pl
Szczegółowe informacje o programie MOST na stronie Uniwersytetu Łódzkiego
https://www.uni.lodz.pl/wyjazdy-krajowe-program-most
Rozpoczyna się rekrutacja do Programu MOST 2025/2026 15 KWIETNIA-15 MAJA
Drogie Studentki, Drodzy Studenci,
uprzejmie przypominam, że:
- w dniu 15 kwietnia ruszy rekrutacja w ramach programu na semestr zimowy lub cały rok akademicki 2025/2026,
- do wniosków studentów wybierających kierunki prawo niezbędne jest dołączenie zaświadczenia o średniej,
- w przypadku wskazania przez studenta więcej niż jednego miejsca wyjazdu w ramach wymiany (np. jedna uczelnia, ale kilka kierunków studiów lub jeden kierunek, ale kilka uczelni realizujących studia) zainteresowany zobowiązany jest oznaczyć na wniosku odręcznie cyfrą 1 (pierwsze w kolejności rozpatrywania), 2 (drugie w kolejności rozpatrywania) itd. wskazanych miejsc wymiany; ma to znaczenie dla Uczelnianej Komisji Kwalifikującej (w przypadku mniejszej liczby oferowanych miejsc niż liczba zainteresowanych).
Rozpoczyna się rekrutacja do Programu MOST na semestr letni roku akademickiego 2024/2025
Przed Wam otwierają się więc nowe perspektywy – semestr studiów na zupełnie innej uczelni, w całkowicie nowym mieście
To, jak? Morze, góry, wielkie miasto, mniejsze miasto? Wymarzone i unikatowe przedmioty, współpraca z kołem naukowym, uczestnictwo w wykładach i poznanie Profesora, którego prace czytaliście i byliście nimi zainspirowani?
Macie jeszcze trochę czasu na decyzję - rekrutacja potrwa od dzisiaj, tj. 31 października do 30 listopada. Czekajcie na kolejne informacje i oczywiście zadawajcie pytania – chętnie na wszystkie odpowiemy
Pamiętajcie, czeka na Was ponad 20 uczelni i kilkaset kierunków. Koniecznie kliknijcie w link prowadzący do panelu rekrutacyjnego:
https://irkmost.amu.edu.pl
Wszelkie dodatkowe informacje znajdują się na stronie Programu MOST https://most.amu.edu.pl
Zapraszamy do wzięcia udziału w rekrutacji
Jak aplikować do Programu?
Wejdź na stronę https://irkmost.amu.edu.pl/pl/home/
Zapoznaj się z ofertą aktualnej rekrutacji i po prostu wybierz interesujący Cię kierunek. Do Programu zaaplikujesz przez Internet, a szczegóły dotyczące dalszych procedur i dokumentu, pod którym należy uzyskać podpis (Pro)Dziekana są oczywiście opisane na naszej stronie internetowej https://most.amu.edu.pl/kto.../rekrutacja-krok-po-kroku/
Program MOST
Godziny dyżuru/ Duty hours
STUDIA STACJONARNE
Prawo stacjonarne – dr Anna Chmielarz-Grochal
Administracja I stopnia stacjonarna – dr Ewa Urbaniak
Global Law and Governance - dr Izabela Florczak
STUDIA NIESTACJONARNE
Administracja I stopnia niestacjonarna – dr Magdalena Niewiadomska-Krawczyk
Prawo zaoczne – dr hab. Jerzy Leszczyński, prof. UŁ
Prawo wieczorowe – dr Lena Fijałkowska
DYPLOMY i PRAKTYKI
Aktualne informacje o dyżurach dziekanów znajdują się w zakładce WŁADZE WYDZIAŁU.
Wydawanie biletów rozpoczyna się 30 minut przed dyżurem i kończy 20 minut przed zakończeniem. Każdy bilet jest identyfikowany po numerze pesel wprowadzonym na biletomacie. piekunowie pierwszych lat studiów w roku akademickim 2023/2024:
Szanowni Państwo,
informujemy, że w roku akad. 2023/24 forma prowadzenia zajęć dla poszczególnych kierunków przedstawia się następująco:
Kierunki prowadzone w trybie stacjonarnym:
Kierunki prowadzone w trybie wieczorowym:
Kierunki prowadzone w trybie zaocznym:
I rok studiów- zajęcia prowadzone w formie online - semestr zimowy oraz letni,
II; III rok studiów- zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej - semestr zimowy oraz letni,
I rok studiów- zajęcia prowadzone w formie online - semestr zimowy oraz letni,
II rok studiów- zajęcia w semestrze zimowym prowadzone w formie online, w semestrze letnim zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej,
I rok studiów- w semestrze zimowym zajęcia prowadzone w formie online, w semestrze letnim zajęcia prowadzone w formie online oraz stacjonarnej,
II rok studiów- w semestrze zimowym zajęcia prowadzone w formie online, w semestrze letnim zajęcia prowadzone w formie online oraz stacjonarnej
I rok studiów- w semestrze zimowym zajęcia prowadzone w formie online – 8 zjazdów oraz w formie stacjonarnej – 3 zjazdy, w semestrze letnim zajęcia prowadzone w formie online,
II rok studiów - w semestrze zimowym zajęcia prowadzone w formie online, w semestrze letnim zajęcia prowadzone w formie online oraz stacjonarnej
pokój 2.11
tel. 42 6354616
e-mail: international.office@wpia.uni.lodz.pl
STUDIA STACJONARNE
STUDIA NIESTACJONARNE