Brak elementów do wyświetlenia

Strefa studenta

Kontakt

Opiekun praktyk kursowych WPiA dla kierunku PRAWO
dr Michał Ulasiewicz 

Opiekun praktyk kursowych WPiA dla kierunku ADMINISTRACJA 
dr Joanna Mikołajczyk​​​​​

Pełnomocnik Dziekana do spraw praktyk

dr Joanna Mikołajczyk, prof. UŁ

 

Dziekanat - dyplomy i praktyki
Anna Tulikowska-Górnisiewicz
Anna Jabłońska
pok. 2.25
Tel. (042) 635 40 48


 

Rejestracja na praktyki - formularze

W celu zarejestrowania na praktyki należy dokonać rejestracji przez system USOS (wszystkie kierunki)

Po zakończonych praktykach należy wypełnić ankietę.
Ankieta oceniająca organizację i przebieg praktyk studenckich (wszystkie kierunki)

 

 

Jeżeli z jakiś przyczyn realizacja praktyk w regulaminowym terminie jest niemożliwa, to konieczne jest złożenie wniosku o przesunięcie terminu realizacji praktyk studenckich kierowany do Pełnomocnika Dziekana do spraw praktyk studenckich. Dokument ten należy przesłać pocztą tradycyjną na adres Wydziału z dopiskiem "Dział Obsługi Studenta Dyplomy i Praktyki, pok. 2.25" bądź dostarczyć do Działu Obsługi Studenta Dyplomy i Praktyki, pok. 2.25.

Rejestracja na praktyki śródroczne (prawo)

Rejestracja na praktyki śródroczne (luty-czerwiec 2026) dla studentów kierunku prawo rozpocznie się w dniu 01.12.2025 roku i zakończy się w dniu 31.12.2025 roku.

Rejestracja na praktyki w sądach i prokuraturach okręgu łódzkiego odbywa się za pośrednictwem systemu USOS. Osoby zainteresowane odbywaniem praktyk w konkretnym wydziale sądu (dotyczy osób rejestrujących się w ramach systemu USOS) powinny skontaktować się mailowo bądź podczas dyżuru z opiekunem praktyk.

Osoby, które chcą odbyć praktyki w innych, wybranych przez siebie podmiotach rejestrują się także za pośrednictwem systemu USOS wybierając grupę - grupa osób, które samodzielnie zorganizowały sobie praktyki - obowiązek. 

Po zakończeniu rejestracji wyznaczony zostanie termin spotkania organizacyjnego.

Rejestracja na praktyki wakacyjne dla kierunku administracja

Rejestracja na praktyki wakacyjne rozpocznie się 05.05.2025 r. i zakończy się 30.05.2025 r.

Instytucje z którymi łączy nas POROZUMIENIE O WSPÓŁPRACY (zapisy przez USOS):

 

1.ŁÓDZKI URZĄD WOJEWÓDZKI w Łodzi:  

termin I - lipiec; limit osobowy: 16 studentów administracji  

termin II - wrzesień; limit osobowy: 16 studentów administracji  


2. Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi   

   

termin lipiec-wrzesień; limit osobowy: 2 studentów administracji

   

3. Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi oddział w SIERADZU  

termin – lipiec-wrzesień; limit osobowy: 1 student administracji

   

4. Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi oddział w PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM  

termin – lipiec-wrzesień; limit osobowy: 1 student administracji 

   

5. Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi oddział w SKIERNIEWICACH  

termin – lipiec-wrzesień; limit osobowy: 1 student administracji

   

6.Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi oddział w KUTNIE  

termin – lipiec-wrzesień; limit osobowy: 1 student administracji.  

 

7. Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Łodzi 

termin I - lipiec; limit osobowy: 10 studentów administracji

termin II - wrzesień; limit osobowy: 10 studentów administracji

 

8. Biuro Rektora UŁ

termin I - lipiec; limit osobowy: 2 studentów administracji

termin II - wrzesień; limit osobowy: 2 studentów administracji 

 

Instytucje znalezione przez Państwa - obwiązują zapisy przez formularz FORMS.

Proszę pamiętać o POPRAWNYM I PEŁNYM wskazaniu nazwy i siedziby (adresu) instytucji.

 

 


 

 

Prawo: informacje podstawowe

Studenci kierunku prawo odbywają praktyki po ukończeniu III lub na IV roku studiów. Studenci - na swój wniosek - mogą odbyć praktyki w innym niż wyżej wymienionym okresie studiów, jedynie w wyjątkowych okolicznościach, za zgodą pełnomocnika dziekana ds. praktyk, po uzyskaniu pozytywnej opinii opiekuna praktyk.

Studenci kierunku prawo mogą odbywać praktyki kursowe:

  1. W instytucjach, z którymi WPiA łączy stałe porozumienie o współpracy, tj. w sądach i prokuraturach okręgu łódzkiego – wg. listy dostępnej na stronie (obowiązuje rejestracja w ramach systemu USOS)*
  2. W wybranych przez siebie, innych instytucjach zapewniających realizację programu praktyk, w szczególności w kancelariach: adwokackich, radcowskich, notarialnych i komorniczych; w innych sądach i prokuraturach oraz w działach prawnych przedsiębiorstw (obowiązuje rejestracja przy użyciu systemu USOS)*
  3. W Klinice Prawa
  4. W ramach Academii Iuris

*zapisy na praktyki w ramach systemu USOS odbywają się dwa razy do roku – w grudniu (praktyki śródroczne) i w maju (praktyki wakacyjne). Studenci obowiązani są do elektronicznej rejestracji  we wskazanych na stronie terminach, po upływie terminu zapisów rejestracja nie jest możliwa.

W wyjątkowych szcególnie uzasadnionych przypadkach na umotywowaną prośbę studenta istnieje możliwość zaliczenia praktyk kursowych na podstawie wykonywanej pracy zawodowej/stażu pod warunkiem, że charakter pracy/stażu koresponduje z wymaganiami określonymi w programie praktyk dla kierunku prawo i nie jest możliwe zawarcie porozumienia o współpracy między WPiA, a pracodawcą/organizatorem stażu (program praktyk stanowi załącznik do Zasad odbywania praktyk i jest dostępny na stronie).

Przed rozpoczęciem praktyk współorganizowanych przez WPiA (tj. tych, na które obowiazują zapisy przez USOS), studentom wydaje się po dwa egzemplarze porozumienia w sprawie praktyk podpisane przez pełnomocnika dziekana ds. praktyk, dziennik praktyk oraz  skierowanie na praktyki podpisane przez opiekuna praktyk. Dokumenty są wydawane podczas spotkania organizacyjnego w sprawie praktyk. 

POMOCY I INFORMACJI W SPRAWACH PRAKTYK UDZIELI PAŃSTWU:

dr Michał Ulasiewicz ( aktualne terminy dyżurów jako opiekuna praktyk podane są na podstronie pracownika)

 

 

 

Prawo: Informacja o spotkaniu organizacyjnym

 

Prawo: Informacja o spotkaniu organizacyjnym praktyki wakacyjne 2025

 

Zasady przekazywania dokumentów niezbędnych do realizacji i rozliczenia praktyk wakacyjne VII-IX 2025 (kierunek prawo)

Osoby, które rejestrowały się w systemie USOS na praktyki do Sądu Okręgowego w Łodzi oraz sądów rejonowych okręgu łódzkiego otrzymają dokumenty niezbędne do realizacji i rozliczenia praktyk podczas spotkania organizacyjnego, które odbędzie się w Sądzie Okręgowym w Łodzi w dniu 30 czerwca (poniedziałek) o godzinie 13:00 w budynku SO (Pl. Dąbrowskiego 5) sala konferencyjna nr 365 III piętro (stary budynek). Z uwagi na szkolenie bhp i szkolenie związane z ochroną informacji niejawnych obecność na spotkaniu jest obowiązkowa!

 

Osoby, które rejestrowały się w systemie USOS na praktyki do prokuratur rejonowych okręgu łódzkiego a także osoby, które będą odbywać praktyki w innych instytucjach na podstawie złożonego formularza (FORMS) będą mogły odebrać dokumenty niezbędne do realizacji i rozliczenia praktyk podczas spotkania, które odbędzie się w dniu 27 czerwca (piątek) o godzinie 18:00 w sali sądowej na WPiA. Dokumenty nie będą wysyłane pocztą. Istnieje możliwość upoważnienia koleżanki/kolegi do odbioru dokumentów (po uprzednim kontakcie mailowym z opiekunem praktyk oraz na podstawie upoważnienia pisemnego).

 

 

Prawo: zaliczenie

ZALICZENIE PRAKTYK

Po zakończeniu praktyk kursowych student składa dokumenty niezbędne do rozliczenia praktyk.

W przypadku praktyk, na które obowiązuje rejestracja przez USOS student składa prawidłowo wypełniony formularz rozliczenia praktyk (dostępny na stronie), dziennik praktyk oraz zwrotną część skierowania na praktyki, a tam gdzie jest to wymagane także porozumienia w sprawie praktyk podpisane przez przedstawiciela instytucji przyjmującej na praktyki

W przypadku praktyk realizowanych w ramach Kliniki Prawa, podstawę do zaliczenia praktyk stanowi ocena wystawiona w USOSie przez opiekuna z Kliniki.

W przypadku praktyk realizowanych w ramach Academii Iuris student składa prawidłowo wypełniony  formularz rozliczenia praktyk oraz oryginał (do wglądu) i kopię certyfikatu wystawionego przez Akademię.

W przypadku podania o zaliczenie pracy zawodowej/stażu na poczet praktyk zawodowych, student składa umotywowane podanie o zaliczenie praktyk (kierowane do opiekuna ds. praktyk) wraz z prawidłowo wypełnionym  formularzem rozliczenia praktyk.

 

Niezależnie od trybu rozliczenia praktyk, student wypełnia ankietę oceniającą organizację i przebieg praktyk studenckich (formularz ankiety jest udostępniony w MS Office, zakładka Forms) a następnie drukuje ją i dołącza do dokumentów w sprawie praktyk.

Dokumenty w sprawie praktyk należy przesłać pocztą tradycyjną na adres Wydziału z dopiskiem "Dział Obsługi Studenta Dyplomy, pok. 2.25" bądź dostarczyć do Działu Obsługi Studenta Dyplomy i Praktyki, pok. 2.25.

UWAGA! Studenci są obowiązani zaliczyć praktyki na IV roku studiów, ale ocena w USOSie wpisywania jest do protokołu V roku. Jeśli po uruchomieniu protokołów ocena nie pojawi się w USOSie, należy skontaktować się z opiekunem praktyk. Informację o ocenie wystawionej za praktyki można uzyskać od opiekuna praktyk podczas dyżuru.

Wniosek o przesunięcie terminu realizacji praktyk studenckich kierowany do Pełnomocnika Dziekana do spraw praktyk należy przesłać pocztą tradycyjną na adres Wydziału z dopiskiem "Dział Obsługi Studenta Dyplomy i Praktyki, pok. 2.25" bądź dostarczyć do Działu Obsługi Studenta Dyplomy i Praktyki, pok. 2.25.

 

 

 

 

Administracja: informacje podstawowe

Obowiązek odbywania praktyk

Każdy student ma obowiązek zaliczenia praktyk. Zgodnie z regulaminem studiów należy odbyć je na drugim roku lub w czasie wakacji po drugim roku. Praktyki zaliczane są na ocenę.

Studenci odbywają praktyki raz w toku studiów.

Praktyki na Wydziale odbywają się w dwóch okresach:

  • po zakończeniu zajęć dydaktycznych w I semestrze – praktyki śródroczne (trwają trzy tygodnie)
  • w trakcie wakacji letnich - praktyki ciągłe (trwają trzy tygodnie następujące po sobie).

Harmonogram:

Opiekun praktyk kursowych WPiA dla kierunków ADMINISTRACJA:
dr Joanna Mikołajczyk


 

Administracja: termin wydawania dokumentów przygotowanych po zakończeniu rekrutacji

Szanowni Państwo,

dokumenty przygotowane po zakończeniu rejestracji (w trybie USOSWEB i trybie formularza FORMS) na PRAKTYKI WAKACYJNE 2025 wydawane będę w dniu:

 

- 7 czerwca 2025 roku (sobota) o godz.: 8:30 – 9:00 – administracja zaoczna, sala 1.20;

-  9 czerwca 2025 roku (poniedziałek) o godz.: 9:00-9:30 - administracja stacjonarna, sala 1.20.

 

Jednocześnie wyjaśniam, iż nie wysyłamy dokumentów za pośrednictwem poczty. Istnieje możliwość upoważnienia koleżanki/ kolegi do odbioru kompletu dokumentów (upoważnienie pisemne).

Liczę na Państwa niezawodne przybycie. Obecność na spotkaniu jest OBOWIĄZKOWA.

 

Administracja: Zapisy, zaliczenie

Szanowni Państwo,

uprzejmie informuję, iż rozliczenie praktyk nastąpi w: 

sobotę 22 listopada br. w godz.: 10:00-11:15 w sali 1.20 - III rok administracji zaocznej

czwartek 27 listopada br. w godz.: 10:00-11:00 w sali 1.21 - III rok administracji stacjonarnej

Zapraszam Państwa z kompletem wypełnionych dokumentów. Przypominam o ankiecie oceniającej praktyki (dostępnej na stronie Wydziału w zakładce PRAKTYKI oraz w plikach na naszym teamsowym zespole).

pozdrawiam serdecznie

Joanna Mikołajczyk

 

 

Podstawą zaliczenia praktyki jest zrealizowanie jej programu udokumentowane:

  • wpisem w dzienniczku praktyk zawierającym potwierdzenie przez instytucję, w której student odbywał praktykę terminów rozpoczęcia i zakończenia praktyk, jaki i wykonywanych zadań i powierzonych obowiązków,
  • pozytywną oceną osoby sprawującej bezpośredni nadzór nad praktykantem, zawartą w formularzu rozliczenia praktyk,
  • studenci kierunku administracja odbywają praktyki na II roku studiów, zaś ocena przypisana jest do roku III (rozliczenie praktyk następuje po uprzednim zaliczeniu II roku, dokumenty związane z zaliczeniem praktyk należy składać do opiekuna kierunkowego dopiero po uzyskaniu wpisu zaliczającego II rok).

Zaliczenie praktyk jest dokonywane przez opiekuna praktyk poprzez wpis w sprawozdaniu z przebiegu praktyk oraz poprzez wpis uzyskanej oceny w systemie USOS.

UWAGA!

Warunkiem uzyskania zaliczenia jest uzupełnienie ankiety oceniająca organizację i przebieg praktyk studenckich. Ankieta dostępna jest w formularzu Microsoft Forms.

Informacje o uruchomieniu ankiety i link do formularza pojawiają się na stronie Wydziału w zakładce praktyki.

Rejestracja

Rejestracja obowiązuje wszystkich studentów przystępujących do realizacji praktyk, tj.

  1. Studentów kierujących się do instytucji, z którymi Wydział ma podpisane stałe porozumienia; (rejestracja przez USOSWEB)
  2. Studentów, którzy we własnym zakresie znaleźli miejsce, w którym będą odbywać praktyki; (rejestracja przy pomocy formularzy Microsoft Forms)
  3. Studentów, którzy będą odbywać praktyki u swego pracodawcy; (rejestracja przy pomocy formularzy Microsoft Forms)

Rejestracja przez USOSWEB

  • Rejestrujemy się do grupy przedmiotu praktyki.
  • Do każdej grupy przypisane są miejsce i termin praktyk.
  • Informacje o uruchomieniu zapisów pojawiają się na stronie Wydziału w zakładce praktyki.
  • Po 21 dniach od zakończonej rejestracji dokumenty będą wydawane przez Opiekuna praktyk podczas obowiązkowego spotkania

Rejestracja przy pomocy formularzy Microsoft Forms

  • Rejestrujemy się przez wypełnienie pól obejmujących dane w zakresie wskazania m.in.: pełnej nazwy instytucji, jej adresu, terminu realizacji praktyk.
  • Informacje o uruchomieniu zapisów i link do formularza pojawiają się na stronie Wydziału w zakładce praktyki.
  • Po 21 dniach od zakończonej rejestracji dokumenty będą wydawane przez Opiekuna praktyk podczas obowiązkowego spotkania

Wykaz dokumentów niezbędnych do zaliczenia praktyk na WPiA UŁ 

Charakterystyka praktykWymagane dokumenty:

 

Praktyka/staż zorganizowane samodzielnie przez studenta

 

  1.  
    1. FORMULARZ rozliczenia praktyk
    2. DZIENNICZEK PRAKTYK
    3. Porozumienie
    4. Skierowanie
    5. Ankieta oceniająca organizację i przebieg praktyk studenckich (wypełniona w formularzu Microsoft Forms, a następnie wydrukowana)

Praktyka/staż zorganizowane samodzielnie przez uczelnię

 

 

  1.  
    1. FORMULARZ rozliczenia praktyk
    2. DZIENNICZEK PRAKTYK
    3. Porozumienie
    4. Skierowanie
    5. Ankieta oceniająca organizację i przebieg praktyk studenckich (wypełniona w formularzu Microsoft Forms, a następnie wydrukowana)

Student prowadzi własną działalność gospodarczą

 

1.     FORMULARZ rozliczenia praktyk

2.     Ankieta oceniająca organizację i przebieg praktyk studenckich (wypełniona w formularzu Microsoft Forms, a następnie wydrukowana)

 

Student był zatrudniony i posiada np.: umowę o pracę, umowę zlecenie, umowę o dzieło

 

1.     Dokument potwierdzający zatrudnienie (umowa, świadectwo pracy, zaświadczenie z miejsca pracy)

2.     Zakres czynności – obowiązków wystawiony przez pracodawcę

3.     Podanie o zaliczenie praktyk

4.     Ankieta oceniająca organizację i przebieg praktyk studenckich (wypełniona w formularzu Microsoft Forms, a następnie wydrukowana)

5.     FORMULARZ rozliczenia praktyk

Administracja: GDZIE?

Studenci kierunku administracja mogą odbywać praktyki w:

  • urzędach i zakładach administracji publicznej;
  • innych podmiotach publicznych oraz przedsiębiorstwach prywatnych gwarantujących realizację programu praktyk.

W wyjątkowych sytuacjach, student może odbywać praktyki w innym niż wyżej wymienionym miejscu, po uzyskaniu zgody opiekuna praktyk.
Nie jesteś pewien - spytaj Opiekuna kierunkowego.

SĄD REJONOWY dla Łodzi - Śródmieścia w ŁODZI

Każdy Student ubiegający się o odbycie praktyk w Sądzie Rejonowym dla Łodzi - Śródmieścia w Łodzi powinien przygotować komplet dokumentów w postaci: 

  • skierowania z uczelni (porozumienie uczelni z Sądem Rejonowym dla Łodzi - Śródmieścia w Łodzi) – dokumenty zostaną przekazane po rejestracj
  • harmonogramu praktyk określającego zakres merytoryczny wymagany do realizacji praktyk,
  • potwierdzenia posiadania zawartego ubezpieczenia NNW (od następstw nieszczęśliwych wypadków),
  • zaświadczenia o niekaralności

Komenda Miejska Policji w Łodzi

Każdy Student ubiegający się o odbycie praktyk w KMP w Łodzi powinien złożyć w Wydziale Kadr i Szkolenia KMP (pokój 5) mieszczącym się przy ul. Sienkiewicza 28/30 w Łodzi komplet dokumentów w postaci:

    • podania kierowanego do Komendanta Miejskiego Policji w Łodzi z prośbą o przyjęcie na praktykę z dokładnym określeniem terminu praktyk oraz wymiaru godzinowego praktyki (ile godzin dziennie),
    • skierowania z uczelni (porozumienie uczelni z KMP w Łodzi) – dokumenty zostaną przekazane po rejestracji
    • harmonogramu praktyk określającego zakres merytoryczny wymagany do realizacji praktyk,
    • potwierdzenia posiadania zawartego ubezpieczenie NNW (od następstw nieszczęśliwych wypadków),
    • zaświadczenie o niekaralności.

Po otrzymaniu kompletów dokumentów i ich weryfikacji KMP w Łodzi określi limit osobowy studentów oraz wyznaczy termin szkolenia BHP o czym poinformuje indywidualnie studentów.

Więcej informacji na stronie: http://bip.lodz.kmp.policja.gov.pl/265/praktyki/22915,Praktyki.html

Najwyższa Izba Kontroli

Do odbycia praktyk w NIKu uprawnieni są studenci wyłonieni w postępowaniu rekrutacyjnym.
Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja w składzie:

Komisja rekrutacyjna ustala listę osób zakwalifikowanych do odbycia praktyk w oparciu o poniższe kryteria:

  • przebieg rozmowy kwalifikacyjnej,
  • średnią ocen uzyskanych w dotychczasowym toku studiów,
  • zaangażowanie w pracę organizacyjną na Uczelni (np. pomoc przy organizacji konferencji), udział w kołach naukowych,
  • dodatkowe osiągnięcia (np. wygrana w konkursie).

Fundacja Court Watch Polska

Praktyki w Fundacji polegają na uczestnictwie Wolontariuszy i Wolontariuszek w charakterze publiczności w rozprawach sądowych, monitorowaniu ich przebiegu i przekazywaniu Fundacji wyników swoich obserwacji. Fundacja szkoli osoby chcące zostać Obserwatorami, a także zapewnia im formularze obserwacji oraz dostęp do panelu na stronie internetowej, który umożliwia wprowadzanie danych z obserwacji on-line. Dane pozyskane przez Obserwatorów stanowią podstawę raportów, przygotowywanych przez FundacjęWięcej informacji na stronie: https://courtwatch.pl/wolontariat/praktyki-studenckie/

Warunki odbycia praktyk w Fundacji Court Watch Polska:

  • udział w półtoragodzinnym szkoleniu oraz
  • zawarcie umowy o wolontariat.

Informacje o praktykach
o Fundacji Court Watch

 

Łódzki Urząd Wojewódzki (Piotrkowska 104, Łódź)

Każdy Student ubiegający się o odbycie praktyk w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim  w Łodzi powinien przygotować komplet dokumentów w postaci:

  • skierowania z uczelni (porozumienie uczelni z ŁUW w Łodzi) – dokumenty zostaną przekazane po rejestracji,
  • harmonogramu praktyk określającego zakres merytoryczny wymagany do realizacji praktyk,
  • potwierdzenia posiadania zawartego ubezpieczenie NNW (od następstw nieszczęśliwych wypadków).

 

Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Łodzi

Każdy Student ubiegający się o odbycie praktyk w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych w Łodzi powinien przygotować komplet dokumentów w postaci:

    • porozumienia i skierowania z uczelni – dokumenty zostaną przekazane po rejestracji (uwaga: wymagane także wypełnienie formularza aplikacyjnego),
    • harmonogramu praktyk określającego zakres merytoryczny wymagany do realizacji praktyk,
    • potwierdzenia posiadania badań lekarskich,
    • potwierdzenia posiadania zawartego ubezpieczenia NNW (od następstw nieszczęśliwych wypadków).

Więcej informacji na stronie: https://www.zus.pl/o-zus/praca-w-zus/praktyki-i-staze

 

Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi

Każdy Student ubiegający się o odbycie praktyk w Okręgowym Inspektoracie Pracy w Łodzi powinien przygotować komplet dokumentów w postaci:

    • skierowania z uczelni – dokumenty zostaną przekazane po rejestracji,
    • harmonogramu praktyk określającego zakres merytoryczny wymagany do realizacji praktyk,
    • potwierdzenia posiadania zawartego ubezpieczenia NNW (od następstw nieszczęśliwych wypadków).

Więcej informacji na stronie: https://lodz.pip.gov.pl

Rekrutacja Studentów - Praktyki Erasmus+

ul. Kopcińskiego 8/12
90-232 Łódź

NIP: 724-000-32-43
fax: 42/635 47 85

dziekanat@wpia.uni.lodz.pl

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR