• Polski
  • English
 
Wydział Prawa i Administracji UŁ
  • Władze Wydziału
  • Pełnomocnicy Dziekana
  • Struktura
  • Administracja - dyrekcja
  • Dział Obsługi Studentów
  • Wyszukaj osobę pracującą na WPiA UŁ
  • Jubileusz 80-lecia WPiA UŁ
  • Parking dla studentów UŁ
  • Wsparcie - dostępność
  • Kontakt
Badania i nauka na WPiA UŁ
  • Dział nauki i jakości kształcenia
  • Centra naukowe i badawcze
  • Zespoły naukowe i badawcze
  • AI HUB - konsorcjum wydziałowe
  • Projekty realizowane na WPiA UŁ
  • Wydawnictwa
  • Postępowania doktorskie
  • Postępowania habilitacyjne
  • Popularyzacja nauki
Rekrutacja i kształcenie na WPiA UŁ
  • Nasze kierunki
  • Global Law and Governance - information
  • Jakość kształcenia
  • Kolegium Doktorskie
  • Szkoły praw obcych
Współpraca z WPiA UŁ
  • Forum Partnerów WPiA UŁ
  • Centrum Wiedzy Eksperckiej
  • Klinika Prawa
  • Dla Szkół
  • Dla Mediów
  • UNIC
  • Inne
O nas
  • Akredytacje
  • Historia
  • Strategia
  • Wybory wydziałowe
  • 80-Lecie WPiA UŁ
  • Aktualności WPiA UŁ
  • Strefa kandydata
  • Strefa studenta
  • Strefa pracownika
  • Strefa absolwenta
  • Strefa doktoranta
  • Poczta
  • USOSweb
  • APD
  • Jednolity System Antyplagiatowy
  • Platforma zdalnego kształcenia Moodle
  • Portal Pracowniczy
  • LEX - Dostęp w sieci na wydziale
  • LEX - Logowanie E-Zasoby
  • LEGALIS - Logowanie w sieci na wydziale
  • LEGALIS - Logowanie E-Zasoby
  • EZD
  • Baza aktów własnych
  • WIFI
  • Mapa Strony
  • O Stronie
  • Polityka prywatności
  • Dostępność
  • Wydział Prawa i Administracji UŁ
    • Władze Wydziału
    • Pełnomocnicy Dziekana
    • Struktura
    • Administracja - dyrekcja
    • Dział Obsługi Studentów
    • Wyszukaj osobę pracującą na WPiA UŁ
    • Jubileusz 80-lecia WPiA UŁ
    • Parking dla studentów UŁ
    • Wsparcie - dostępność
    • Kontakt
  • Badania i nauka na WPiA UŁ
    • Dział nauki i jakości kształcenia
    • Centra naukowe i badawcze
    • Zespoły naukowe i badawcze
    • AI HUB - konsorcjum wydziałowe
    • Projekty realizowane na WPiA UŁ
    • Wydawnictwa
    • Postępowania doktorskie
    • Postępowania habilitacyjne
    • Popularyzacja nauki
  • Rekrutacja i kształcenie na WPiA UŁ
    • Nasze kierunki
    • Global Law and Governance - information
    • Jakość kształcenia
    • Kolegium Doktorskie
    • Szkoły praw obcych
  • Współpraca z WPiA UŁ
    • Forum Partnerów WPiA UŁ
    • Centrum Wiedzy Eksperckiej
    • Klinika Prawa
    • Dla Szkół
    • Dla Mediów
    • UNIC
    • Inne
  • O nas
    • Akredytacje
    • Historia
    • Strategia
    • Wybory wydziałowe
    • 80-Lecie WPiA UŁ
  • Aktualności WPiA UŁ
  • Strefa kandydata
    • Dlaczego warto studiować na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego
    • Rekrutacja
    • Kierunki studiów
    • Kolegium Doktorskie
    • International Office
    • Wsparcie i dostępność
  • Strefa studenta
    • Harmonogram roku akademickiego
    • Plany i programy
    • Zapisy na zajęcia
    • Egzaminy
    • Praktyki
    • Formularze i regulaminy
    • International Office
    • Poczta
    • Parking
  • Strefa pracownika
    • Harmonogram roku akademickiego
    • Projekty
    • International Office
    • Ewaluacja jakości działalności naukowej
    • Regulaminy i akty prawne
    • Biblioteka WPiA UŁ
    • Plany i programy zajęć
    • Instrukcje
    • Wsparcie i dostępność
  • Strefa absolwenta
  • Strefa doktoranta
  • Poczta
  • USOSweb
  • APD
  • Jednolity System Antyplagiatowy
  • Platforma zdalnego kształcenia Moodle
  • Portal Pracowniczy
  • LEX - Dostęp w sieci na wydziale
  • LEX - Logowanie E-Zasoby
  • LEGALIS - Logowanie w sieci na wydziale
  • LEGALIS - Logowanie E-Zasoby
  • EZD
  • Baza aktów własnych
  • WIFI
  • Mapa Strony
  • O Stronie
  • Polityka prywatności
  • Dostępność

Brak elementów do wyświetlenia
  • Uniwersytet Łódzki
  • Wydział Prawa i Administracji
  • Wyszukaj pracownika

Profil

zdjęcie pracownika
  • Pracownicy Uniwersytetu Łodzkiego

dr

Joanna Mikołajczyk

STANOWISKO:
profesor uczelni
Katedra Postępowania Administracyjnego i Sądowej Kontroli Administracji, Wydział Prawa i Administracji
e-mail: jmikolajczyk@wpia.uni.lodz.pl
www: https://www.wpia.uni.lodz.pl/struktura/pracownicy/joanna-mikolajczyk.html
FUNKCJA:
Pełnomocnik Dziekana Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego ds. praktyk zawodowych
Wydział Prawa i Administracji
  • Czym się zajmuję - opis stanowiska
  • Funkcje na Uczelni
  • Biogram
  • Zainteresowania
  • Osiągnięcia
  • Dyżury
  • Kontakt

Profile naukowe, dydaktyczne i społecznościowe

  • ScienceOn
  • ORCID
  • usosweb

Czym się zajmuję - opis stanowiska

profesor uczelni

Katedra Postępowania Administracyjnego i Sądowej Kontroli Administracji

Prowadzenie zajęć dydaktycznych z zakresu prawa rolnego i postępowania administracyjnego (wykładów, ćwiczeń, laboratoriów, seminariów); prowadzenie i uczestnictwo w badaniach naukowych i pracach rozwojowych, polegające na realizacji grantu, autorstwie, współautorstwie monografii lub publikacji w recenzowanych czasopismach naukowych; aktywne uczestnictwo w konferencjach i seminariach naukowych, wsparcie uczestników studiów doktoranckich lub szkół doktorskich w realizacji badań i rozwoju naukowym, opieka merytoryczna nad studentami w Klinice Prawa.

Realizacja obowiązków organizacyjnych, w tym związanych z członkostwem w organach kolegialnych Uczelni lub Wydziału, organizacją konferencji, sympozjów, seminariów i innych form aktywności akademickiej, jak również pełnienie funkcji powierzonych przez przełożonych (np. opieka nad studentami w ramach realizowanych przez Uczelnie lub Wydział programów, opiekun studenckich praktyk kierunkowych) oraz wykonywanie obowiązków powierzonych przez bezpośredniego przełożonego.

Funkcje na Uczelni

Pełnomocnik Dziekana Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego ds. praktyk zawodowych

Wydział Prawa i Administracji

Biogram

2010 r. uzyskanie stopnia doktora nauk prawnych;

Od 2011 r. opiekun merytoryczny w ramach Studenckiego Punktu Informacji Prawnej „Klinika Prawa – Klinika Praw Dziecka” przy WPiA UŁ: sekcja prawa cywilnego i prawa administracyjnego;

Od 2012 r. opiekun w programie „Znam swoje prawa”, a od 2021 r. koordynator programu "Znam swoje prawa";

Od 2014 r. opiekun kierunkowych praktyk studenckich WPiA UŁ, dla kierunków: administracja i polityka społeczna;

2017 r. wpis na listę adwokatów w Okręgowej Radzie Adwokackiej w Łodzi;

Od 2022 roku wydziałowy koordynator programu „Zdolny Uczeń Świetny Student”;

Od 2023 r. członek pozaetatowy w Samorządowym Kolegium Odwoławczym w Sieradzu;

•Uzyskanie certyfikatu TUTORA i ukończenie 64 godzinnego kursu tutorskiego w ramach 4 edycji Szkoły Tutorów Akademickich Collegium Wratislaviense

•Ukończenie studiów podyplomowych Zarządzanie oświatą na Wydziale Zarządzania UŁ – czerwiec 2021 r.

•Aktywność dydaktyczna wyraża się także w przeprowadzeniu cyklu wykładów w ramach mobilności ERASMUS+ Staff Mobility - Teaching Assignments: Agricultural law w: European Humanities University w Wilnie; Agricultural law w: Vilnius University, Food law w: Vilnius University, Traditions and change in polish agricultural law and food law w: Vilnius University.

•Współpraca z podmiotami zewnętrznymi, która stanowi doskonałą płaszczyznę do wymiany doświadczeń i ukazania związków teorii z praktyką (co potwierdzają liczne szkolenia m. in.: dla Izb Notarialnych, Izb Komorniczych).

Zainteresowania

Prowadzenie badań nad zagadnieniem obrotu nieruchomościami rolnymi z uwzględnieniem aspektów procedury administracyjnej i rolnych funduszy europejskich (m.in.: Obrót nieruchomościami rolnymi w świetle ostatnich zmian wprowadzonych ustawą z dnia 14 kwietnia 2016 roku - zagadnienia wybrane, Folia Iuridica 2016; Funkcje preambuły w ustawie o kształtowaniu ustroju rolnego - STUDIA IURIDICA LUBLINENSIA XXVI, Lublin 2017; Nieruchomości rolne w praktyce notarialnej, Warszawa 2017, Wolters Kluwer; [współautor z P. Księżakiem] Gospodarstwo rodzinne w prawie spadkowym – czy możliwe jest rozwiązanie konfliktu konstytucyjnych wartości? [w:] Integracja europejska jako determinanta polityki wiejskiej. Aspekty prawne. P. Litwiniuk (red.), Warszawa 2017, Wydawca: Fundacja programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA; Egzekucja z nieruchomości rolnej [w:] Współczesne problemy prawa rolnego i cywilnego. Księga jubileuszowa Profesor Teresy Kurowskiej, D, Łobos-Kotowska, P. Gała, M. Stańko (red.), Warszawa 2018, Wydawca: Fundacja programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA) pozwala na uporządkowanie regulacji obrotu, zróżnicowanej pod względem źródeł czy terminologii. Służy to odnowie prawnorolnych instytucji – zakotwiczonych w k.c., a powiązanych z ingerencją administracyjną, ułatwia proces stanowienia i stosowania prawa.

Inne publikacje oscylujące wokół problematyki nieruchomości (w tym: Zagospodarowanie nieruchomości rolnych położonych w granicach administracyjnych miast na cele mieszkaniowe [w:] Z zagadnień systemu prawa: księga jubileuszowa Profesora Pawła Czechowskiego, A. Niewiadomski, K. Marciniuk, P. Litwiniuk (red.), Warszawa 2021, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

•Nieruchomości rolne (I. Zagadnienia wprowadzające; II. Zakres przedmiotowy UstRolU; III. Nieruchomości rolne wyłączone z zakresu stosowania UstRolU; IV. Gospodarstwo rolne) [w:] Praxis. Notariat. Czynności notarialne, A.J. Szereda (red.), Warszawa 2021, Wydawnictwo C.H.Beck.

•Nieruchomości leśne (I. Zagadnienia wprowadzające; II. Status prawny gruntów leśnych jako składnika gospodarstwa rolnego; III. Pojęcie lasu w LasU) [w:] Praxis. Notariat. Czynności notarialne, A.J. Szereda (red.), Warszawa 2021, Wydawnictwo C.H.Beck.

•Civil Code as a Legal Basis for Defining the Term: An Agricultural Holding, EASTERN EUROPEAN JOURNAL OF TRANSNATIONAL RELATIONS 2021 Vol. 5 No. 1) przyczyniają się do rozwiązania wielu problemów praktycznych usytuowanych na styku prawa administracyjnego i cywilnego.

Osiągnięcia

•Nagroda Rektora UŁ – nagroda indywidualna III stopnia (działalność w ramach Kliniki Prawa – 2016 r.)

•Nagroda Rektora UŁ – nagroda indywidualna I stopnia (działalność dydaktyczna – 2024 r.)

Dyżury

Pełnomocnik Dziekana Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego ds. praktyk zawodowych

profesor uczelni

Katedra Postępowania Administracyjnego i Sądowej Kontroli Administracji

DYŻURY CYKLICZNE

CZWARTEK


11:00 - 12:00

Dyżur odbywa się w sali 1.20.

 

NIEDZIELA


11:45 - 12:15|Dyżur zdalny

Dyżur odbywa się tylko w niedziele zjazdowe.

LINK DO SPOTKANIA

Kopcińskiego 8/12 90-232 Łódź

Kontakt

Pełnomocnik Dziekana Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego ds. praktyk zawodowych

profesor uczelni

Katedra Postępowania Administracyjnego i Sądowej Kontroli Administracji

Sekretariat Katedry: 42-635-46-31

www: https://www.uni.lodz.pl

Kopcińskiego 8/12 90-232 Łódź

Powrót
Godło
bip
hr
hr
Wydziały i Jednostki
  • Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
  • Wydział Chemii
  • Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
  • Wydział Filologiczny
  • Wydział Filozoficzno-Historyczny
  • Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej
  • Wydział Matematyki i Informatyki
  • Wydział Nauk Geograficznych
  • Wydział Nauk o Wychowaniu
  • Wydział Prawa i Administracji
 
  • Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
  • Wydział Zarządzania
  • Filia w Tomaszowie Mazowieckim
  • Centra naukowe i zespoły badawcze
  • Biblioteka UŁ
  • Wydawnictwo UŁ
Na skróty
  • Poczta UŁ
  • USOSWeb
  • Portal Pracowniczy
  • Baza Aktów Własnych
  • Platforma e-learningowa Moodle
  • Eksperci UŁ
  • Polityka Prywatności
  • Dostępność
 
  • Instrukcje
  • Promocja i komunikacja
  • Polityka prywatności
  • Dostępność
  • Mapa Strony
  • Bufet ☕

ul. Kopcińskiego 8/12
90-232 Łódź

NIP: 724-000-32-43
fax: 42/635 47 85

dziekanat@wpia.uni.lodz.pl

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR
Masz pytanie? Wirtualny asystent

Niezbędne pliki cookie umożliwiają podstawowe funkcje i są niezbędne do prawidłowego działania witryny.

Statystyczne pliki cookie zbierają informacje anonimowo. Informacje te pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób nasi goście korzystają z naszej strony internetowej.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje
Przejdź do strony polityka prywatności