Kierownik Studiów Podyplomowych
"Human Resources z elementami prawa pracy"
dr hab. Tomasz Duraj, prof. UŁ
Katedra Prawa Pracy
Sekretariat Studiów:
mgr Agnieszka Czernek
Kierownik Studiów Podyplomowych
"Human Resources z elementami prawa pracy"
dr hab. Tomasz Duraj, prof. UŁ
Katedra Prawa Pracy
Sekretariat Studiów:
mgr Agnieszka Czernek
Godziny pracy sekretariatu (pok. 3.13)
Poniedziałek - piątek: 9.00-14.30
Po godzinie 14.30 pod numerem telefonu: 692 797 838
e- mail: aczernek@wpia.uni.lodz.pl
Wydział Prawa i Administracji
Uniwersytet Łódzki
ul. Kopcińskiego 8/12, pok. 3.13, bud. A, III piętro
90-232 Łódź
Studia Podyplomowe "Human Resources z elementami prawa pracy" adresowane są do osób chcących uzyskać wiedzę, umiejętności i kompetencje zarówno z zakresu Human Resources Management (w takich obszarach, jak: rola działu personalnego w organizacji, proces rekrutacji, Assessment Centre, systemy wynagrodzeń, zarządzanie kompetencjami, systemy oceny pracowniczej, zarządzanie rozwojem pracowników, proces coachingu i mentoringu, psychologia relacji, kontrola stresu i emocji, efektywne motywowanie personelu), jak również z zakresu prawa pracy (w takich obszarach, jak: zawarcie i ustanie umownego stosunku pracy, podstawowe prawa i obowiązki i odpowiedzialność stron stosunku pracy, elastyczne formy zatrudnienia).
Studia kierowane są przede wszystkim do menedżerów i praktyków zarządzania zasobami ludzkimi, a także do obecnych i przyszłych specjalistów działów personalnych. W szczególności należy mieć tu na myśli: pracowników działów kadr i płac oraz działów zarządzania zasobami ludzkimi, konsultantów czy doradców zawodowych. Ponadto adresatem tych studiów mogą być również osoby zainteresowane takimi zagadnieniami, jak: prowadzenie procesów rekrutacyjnych, metoda Assessment Centre i Development Centre, zarządzanie kompetencjami, zarządzaniem systemem ocen i rozwojem pracowników oraz rola działu personalnego i aspekty prawa pracy.
Cel studiów
Zasadniczym celem kształcenia na Studiach Podyplomowych "Human Resources z elementami prawa pracy" jest doskonalenie zawodowe menedżerów i praktyków zarządzania zasobami ludzkimi oraz specjalistów działów personalnych (wsparte warsztatami i treningami umiejętności menedżerskich), zaś w przypadku innych słuchaczy – pogłębianie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi i prawa pracy. Udział wykładowców mających duże doświadczenie praktyczne w sferze zarządzania zasobami ludzkimi oraz prawa pracy, umożliwia uzyskanie przez słuchaczy umiejętności i kompetencji w zakresie najlepszych praktyk HR. Studia mają umożliwić przygotowanie uczestników w obszarze budowania nowoczesnej polityki kadrowej. Program realizowany jest metodą wykładów i interaktywnych konwersatoriów.
Wymagania wstępne
Kandydaci na słuchaczy Studiów Podyplomowych "Human Resources z elementami prawa pracy" powinni legitymować się wyższym wykształceniem (magisterskim lub licencjackim) dowolnego kierunku.
Organizacja roku akademickiego
TERMINY ZJAZDÓW W ROKU AKADEMICKIM 2024/2025
Zajęcia prowadzone będą w systemie hybrydowym (stacjonarnym i zdalnym) z przewagą zajęć za pośrednictwem platformy Teams
*zastrzegamy możliwość zmiany terminów zajęć
I semestr:
Zjazd nr 1 19 października 2024 - inauguracja i pierwsze zajęcia - stacjonarnie na WPiA
Zjazd nr 2. 26 października 2024 - zajęcia stacjonarne z opcją on-line
Zjazd nr 3. 16 listopada 2024
Zjazd nr 4. 23 listopada 2024 - zajęcia stacjonarne z opcją on-line
Zjazd nr 5. 7 grudnia 2024
Zjazd nr 6. 14 grudnia 2024
Zjazd nr 7. 11 stycznia 2025
Zjazd nr 8. 18 stycznia 2025
Zjazd nr 9. 1 luty 2025
Zjazd nr 10. 8 luty 2025
II semestr:
Zjazd nr 11. 22 luty 2025 - zajęcia stacjonarne z opcją on-line
Zjazd nr 12. 1 marca 2025
Zjazd nr 13. 15 marca 2025
Zjazd nr 14. 22 marca 2025 - zajęcia stacjonarne z opcją on-line
Zjazd nr 15. 5 kwietnia 2025
Zjazd nr 16. 12 kwietnia 2025
Zjazd nr 17. 10 maja 2025
Zjazd nr 18. 17 maja 2025 - zajęcia stacjonarne z opcją on-line
Zjazd nr 19. 31 maja 2025
Zjazd nr 20. 14 czerwca 2025
EGZAMIN: 27 czerwca 2025 - stacjonarnie na WPiA
Rozdanie świadectw: 4 lipca 2025 - stacjonarnie na WPiA
REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE W ROKU AKAD. 2024/2025
Adresatami Studiów są absolwenci wyższych uczelni posiadający tytuł licencjata, magistra lub inżyniera.
Kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia podyplomowe w pierwszej kolejności wypełnia formularz on-line: Zgłoszenie kandydata na Studia Podyplomowe "Human Resources z Elementami Prawa Pracy roku akademickim 2024/2025, a następnie składa w Sekretariacie Studiów wymagane dokumenty w formie papierowej:
a. podanie o przyjęcie na studia
b. kwestionariusz osobowy
c. dyplom, odpis dyplomu lub poświadczoną przez UŁ kserokopię dyplomu ukończenia studiów wyższych
(oryginały złożonych dokumentów będą zwracane),
d. informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dla słuchaczy studiów podyplomowych
Dokumenty składamy/przesyłamy na adres Sekretariatu Studiów lub pozostawiamy w zaklejonej kopercie na nazwisko Agnieszka Czernek, pokój 3.13 na portierni w gmachu WPiA UŁ.
Termin składania dokumentów
Rejestracja on-line na rok akademicki 2024/2025 trwa do pierwszych zajęć.
Dokumenty w wersji papierowej przyjmowane są do terminu pierwszych zajęć.W przypadku decyzji o dostarczeniu dokumentów w dniu inauguracji studiów prosimy o wczesniejsze przesłanie skanów dokumentów rekrutacyjnych na adres: aczernek@wpia.uni.lodz.pl
Adres:
Podyplomowe Studia "Human Resources z elementami prawa pracy"
Wydział Prawa i Administracji UŁ
ul. Kopcińskiego 8/12, pok. 3.13
90-232 Łódź
Zasady odpłatności za studia
Opłata za studia wynosi 4 200 PLN za dwa semestry i może być rozłożona na dwie równe raty.
W szczególnych przypadkach, za zgodą kierownika Studiów, zostanie ułożony indywidualny harmonogram spłat.
Numer indywidualnego konta, na które należy dokonywać wpłat zostanie podany na pierwszych zajęciach.
W przypadku finansowania studiów przez pracodawcę w całości lub w części - wzór zobowiązania pracodawcy
Zajęcia prowadzone będą w trybie mieszanym.
W formie stacjonarnej odbędzie się inauguracja, warsztaty podsumowujące, egzamin końcowy oraz zakończenie, pozostałe zajęcia odbywać się będą zdalnie za pośrednictwem platformy MS Teams.
Doktor habilitowany nauk prawnych z 25 letnim doświadczeniem zawodowym w prawie zatrudnienia. Profesor Uniwersytetu Łódzkiego, kierownik Centrum Nietypowych Stosunków Zatrudnienia na Wydziale Prawa i Administracji UŁ, opiekun naukowy Studenckiego Forum Naukowego Nietypowych Stosunków Zatrudnienia na Wydziale Prawa i Administracji UŁ oraz organizator corocznej ogólnopolskiej konferencji naukowej z cyklu "Nietypowe Stosunki Zatrudnienia". Kierownik międzynarodowego projektu badawczego finansowanego ze środków NCN (OPUS 15) nt. „W poszukiwaniu prawnego modelu samozatrudnienia w Polsce. Analiza prawnoporównawcza”. Kierownik Studiów Podyplomowych Zarządzanie Zasobami Ludzkimi z Elementami Prawa Pracy na WPiA UŁ. Członek Międzynarodowego Towarzystwa Prawa Publicznego ICON•S oraz Polskiej Sekcji Międzynarodowego Stowarzyszenia Prawa Pracy i Zabezpieczenia Społecznego. Recenzent wielu renomowanych czasopism naukowych z zakresu prawa pracy, w tym m.in.: Pracy i Zabezpieczenia Społecznego, Monitora Prawa Pracy czy Studiów z Zakresu Prawa Pracy i Polityki Społecznej UJ. Autor ponad 100 publikacji naukowych z zakresu prawa pracy, autor lub współautor 9 monografii lub komentarzy. Specjalizuje się w problematyce prawa zatrudnienia, ze szczególnym uwzględnieniem zatrudnienia podporządkowanego oraz nietypowych form zatrudnienia (B2B, zatrudnienie kadry kierowniczej, zatrudnienie platformowe, praca na odległość). Uczestnik merytoryczny wielu konferencji naukowych, zarówno międzynarodowych, jak i krajowych. Promotor rozprawy doktorskiej przygotowanej przez dra Mateusza Barwaśnego nt. Ochrona osób pracujących na własny rachunek – koncepcja regulacji prawnej, która otrzymała I nagrodę w prestiżowym konkursie na najlepszą rozprawę doktorską zorganizowanym przez Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A. w Warszawie oraz redakcję miesięcznika „Praca i Zabezpieczenie Społeczne" w ramach edycji 2022/2023. Promotor i opiekun naukowy kilkunastu doktoratów oraz kilkuset prac magisterskich, licencjackich i dyplomowych. Wykładowca indywidualnego i zbiorowego prawa pracy, szkoleniowiec oraz trener prowadzący szkolenia dla wielu instytucji publicznych i prywatnych, również w ramach projektów finansowanych przez Unię Europejską oraz dla aplikantów prawniczych. Od wielu lat zajmuje się doradztwem z zakresu prawa pracy. Autor szeregu opinii prawnych z zakresu prawa pracy.
Agnieszka Bełz
Dopasowuje talenty, kształtuje kariery. Talent Hunterka. Mentorka & Trenerka. Przewodniczka po rynku pracy. Prelegentka. Uważna słuchaczka i obserwatorka. CEO Skillwalker
Skutecznie wspiera liderów w budowaniu zespołów opartych na zaufaniu i zrozumieniu dynamiki talentów.
Uczy nowoczesnych metodyk zaistnienia i komunikacji na rynku pracy. Pokazuje, na co zwracają uwagę zatrudniający. Łączy integracyjnie oczekiwania obu stron procesu. Prowadzi programy mentoringowe oraz kursy on-line dla Pracodawców oraz Kandydatów istotne dla rozwoju biznesu i dalszej kariery zawodowej.
Pomaga odkryć i rozwinąć potencjał do wzrostu, wspiera rozwój karier i skalowanie biznesu dzięki strategicznej rekrutacji.
Trwałe, wartościowe relacje. To one leżą w sercu tego, co robię. Nie wspiera (tylko) firm - wspiera LUDZI, którzy je tworzą. Łączy kandydatów z pracodawcami, aby synergicznie mogli realizować swoje cele i aspiracje.
Płynna współpraca. Dba o precyzyjne dopasowanie Talentów do Biznesów. Wie, że tam, gdzie zgadzają się wartości i oczekiwania, mamy najlepsze rezultaty, a wspólne działanie staje się po prostu pozytywnym doświadczeniem.
Tworzy kod komunikacji dla Pracodawców i Pracowników. Łączy Kandydata z rynkiem pracy. Uwielbia HOLISTYCZNE podejście do zarządzania karierą zawodową. Patrząc na konkretnego człowieka, obejmuje najszerszy kontekst, mobilizując do autorefleksji i odważnych kroków.
Absolwentka Wydziału Nauk Społecznych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Podyplomowo wykształcona w zakresie psychologii zarządzania, mediacji i negocjacji oraz zarządzania wartością klienta. Ukończyła Akademię Trenera na WSB w Poznaniu. Certyfikowany coach ICC. Akredytowany konsultant Insights Discovery, Insights Navigator, Discovery Full Circle oraz Extended DISC. Od 13 lat na stanowiskach menedżerskich Trener zarządzania projektami w metodyce TenStep™. Wieloletni trener biznesu, coach, konsultant, asesor, facylitator. Specjalizuje się w zagadnieniach praktyki menedżerskiej, zarządzania ludźmi, psychologicznych aspektów relacji interpersonalnych, wspierania procesu sprzedaży i obsługi klienta. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Przeprowadziła 4500 godzin warsztatów.
Prawnik i psycholog, adiunkt na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Na co dzień zajmuje się odkrywaniem tajników historii prawa, w szczególności rzymskiego prawa karnego, od wielu lat jednak prowadzi również szkolenia psychologiczne dla studentów, członków kadry akademickiej, pracowników społecznych oraz firm na terenie całej Polski. Jego specjalnością są warsztaty z zakresu takich umiejętności, jak inteligencja emocjonalna, komunikacja interpersonalna, radzenie sobie ze stresem oraz zarządzanie swoją motywacją. W swoich warsztatach integruje najnowsze osiągnięcia współczesnej psychologii z wielowiekowymi wglądami filozofii buddyjskiej. Zdecydowany zwolennik psychologii pozytywnej, a więc działu psychologii skupiającego się na odkrywaniu skutecznych technik prowadzących do trwałego szczęścia.
Dorota Danieluk
Konsultantka HR z praktycznym, wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu obszarem zasobów ludzkich w polskich i międzynarodowych korporacjach. Autorka dedykowanych szkoleń m.in. z rekrutacji i selekcji, budowania marki osobistej, przywództwa, motywacji oraz komunikacji.
Absolwentka zarządzania zasobami ludzkimi, transformacji cyfrowej, psychologii biznesu dla managerów oraz Executive MBA. Certyfikowany coach ICF, konsultantka testów behawioralnych Extended Disc oraz testów osobowości MBTI. Autorka licznych publikacji dotyczących analizy danych w HR, pracy zdalnej, kultury organizacyjnej, trendów w HR, doświadczeń kandydatów i pracowników oraz wykorzystania technologii w HR.
W praktyce zawodowej kładzie nacisk na skuteczne budowanie zaangażowania pracowników oraz zdrowych, włączających kultur organizacyjnych, upraszczanie i automatyzację procesów oraz efektywność w działaniu. Podejście oparte jest na przekładaniu działań HR na konkretne liczby i procenty. Jej motto to: "Do it with passion, or not at all."
Justyna Federowicz
Mentorka kariery, akredytowany coach ICF. Na co dzień pomaga ludziom w rozwoju zawodowym i świadomym projektowaniu swojej kariery. Wspiera osoby doświadczające wypalenia zawodowego i edukuje w zakresie profilaktyki wypalenia.
Praktyk HR - przez wiele lat pracowała w działach HR w średniej wielkości firmach oraz w dużych międzynarodowych korporacjach, gdzie z sukcesami budowała i prowadziła zespoły.
Była odpowiedzialna za obszar administracji personalnej, wynagrodzeń i benefitów oraz analityki HR. Posiada doświadczenie w przeprowadzaniu zmian organizacyjnych po fuzjach, uspójnianiu procesów i procedur HR, wdrażaniu nowej kultury organizacyjnej, projektowaniu systemów motywacyjnych oraz pakietów benefitów. Współpracowała bezpośrednio z zarządami firm i partnerami społecznymi.
W swojej pracy łączy wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami z wiedzą psychologiczną. Doskonale rozumie realia i wyzwania biznesowe.
Absolwentka Studiów Podyplomowych „Job-coaching - nowoczesne doradztwo zawodowe i coaching kariery” na Uniwersytecie SWPS, Studiów Podyplomowych dla Menedżerów Sektora Usług Finansowych w Szkole Głównej Handlowej, Podyplomowego Studium Prawa Pracy na Uniwersytecie Łódzkim oraz Podyplomowego Studium Zarządzania Personelem na Uniwersytecie Łódzkim.
Autorka podcastu o zmianie zawodowej „Wymyśl siebie na nowo” oraz programu mentoringowego „Kariera na własnych zasadach” dla osób, które chcą zmienić ścieżkę kariery.
Prywatnie pasjonatka zdrowego stylu życia oraz równowagi między pracą a życiem osobistym. Kocha podróże i dobrą kuchnię, którą z przyjemnością tworzy również sama.
Krzysztof Walczak
Doktor habilitowany nauk prawnych, wspólnik i konsultant w firmie Orłowski-Patulski-Walczak Sp. z o.o. Adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalista od zagadnień polskiego oraz europejskiego prawa pracy, w szczególności w zakresie wynagradzania i motywowania, rekrutacji, restrukturyzacji zatrudnienia oraz negocjacji ze związkami zawodowymi. Wykładowca na studiach podyplomowych i MBA m.in. na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, Uniwersytecie Łódzkim, Akademii im. L. Koźmińskiego w Warszawie, Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie , Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu i Bydgoszczy. Prowadzi szkolenia dla sędziów w Krajowej Szkole Sądownictwa i Prokuratury w Krakowie oraz dla inspektorów pracy w Centrum Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy we Wrocławiu. Wcześniej pracował w: Hay Group Sp. z o.o jako management konsultant z szeroko rozumianej problematyki zarządzania personelem głównie w zakresie zbiorowych stosunków pracy; międzynarodowej kancelarii prawniczej TGC w dziale prawa pracy; wydawnictwie C.H. Beck jako szef działu Beck Info Biznes; Departamencie Współpracy z Zagranicą Ministerstwa Pracy i Polityki Socjalnej. Przebywał na stażu w Komisji Europejskiej w Brukseli, a także w ministerstwach pracy Niemiec oraz Wielkiej Brytanii. Redaktor Naczelny miesięcznika Monitor Prawa Pracy, Członek Rady Programowej Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami, Członek Stowarzyszenia Prawa Pracy oraz Polskiej Sekcji Międzynarodowego Stowarzyszenia Prawa Pracy i Zabezpieczenia Społecznego.
Robert Lisicki
Radca prawny, dyrektor departamentu pracy w Konfederacji Lewiatan. Absolwent prawa na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończył aplikację radcowską przy Warszawskiej Okręgowej Izbie Radców Prawnych i uzyskał tytuł radcy prawnego. W latach 2004-2016 pracował w Departamencie Prawa Pracy Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, w którym od 2012 r. pełnił funkcję naczelnika Wydziału. W Konfederacji Lewiatan odpowiada w szczególności za obszar prawa pracy oraz ubezpieczeń społecznych. Uczestnik prac legislacyjnych na poziomie unijnym (m.in. nad dyrektywą w sprawie czasu pracy, dyrektywą ws. pracowników tymczasowych) oraz krajowym (m.in. Pracownicze Plany Kapitałowe, zmiany kodeksowych regulacji czasu pracy, umów terminowych).
Członek zespołu ds. prawa pracy oraz zespołu ds. ubezpieczeń społecznych Rady Dialogu Społecznego. Członek komitetu doradczego ds. swobodnego przepływu osób przy Komisji Europejskiej oraz Rady Konsultacyjnej PPK przy Polskim Fundusz Rozwoju. Wiceprzewodniczący Komitetu ds. Społecznych w Businesseurope.
Marcin Grzelak
Wieloletni pracownik Państwowej Inspekcji Pracy. Aktualnie zatrudniony na stanowisku Okręgowego Inspektora Pracy w Łodzi. Doświadczenie wyniesione z pracy w jednostkach kontrolnych sprawia, że potrafi nie tylko identyfikować występujące w praktyce naruszenia prawa, lecz również wypracowywać rozwiązania, które będą zgodne z prawem. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Wykładowca na Studiach Podyplomowych „Kadry i Płace” oraz „Prawa pracy dla pracodawców i kadry kierowniczej” organizowanych przez Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Specjalizuje się w praktycznych aspektach planowania i rozliczania czasu pracy, ochrony danych osobowych w procesach kadrowo-płacowych oraz administrowania zakładowym funduszem świadczeń socjalnych. Przedmiotem jego szczególnych zainteresowań zawodowych jest odpowiedzialność prawna związana z naruszaniem przepisów prawa, jak również stosowanie konstrukcji charakterystycznych dla stosunku pracy do niepracowniczych form zatrudnienia.
Michał Frątczak
Absolwent Wydziału Inżynierii Procesowej i Ochrony Środowiska Politechniki Łódzkiej. Zainteresowania oraz doświadczenie zawodowe skupiają się wokół zagadnień związanych z szeroko rozumianym bezpieczeństwem pracy, bezpieczeństwem procesowym oraz aspektami behawioralnymi w systemowym zarządzaniu bezpieczeństwem i higieną pracy. Certyfikowany przez Transportowy Dozór Techniczny w Warszawie doradca ds. bezpieczeństwa w zakresie transportu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR). Posiada doświadczenie akademickie, jest wykładowcą na studiach dziennych tematyki ADR (Wydział Inżynierii Procesowej i Ochrony Środowiska PŁ) oraz systemów zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy (Centrum Kształcenia Międzynarodowego PŁ), trener TUV Akademia Polska Sp. z o.o. Współautor 8 publikacji naukowych z zakresu bezpieczeństwa procesowego i zarządzania bezpieczeństwem pracy oraz opiekun 9 prac inżynierskich z zakresu ocen ryzyka zawodowego. V-ce prezes łódzkiego oddziału Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Pracowników Służby BHP oraz członek Komisji Kwalifikacyjnej nr 660 przy Stowarzyszeniu Rozwoju Kadr w Łodzi powołanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki do stwierdzania kwalifikacji na stanowiskach pracy związanych z dozorem oraz eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci energetycznych. Od 13 lat czynnie związany z przemysłem jako pracownik służby bezpieczeństwa i higieny pracy, natomiast od 9 lat pełni funkcję kierownika ds. bhp w bardzo dużych zakładach produkcyjnych zatrudniających powyżej 2500 pracowników. Przeprowadził bądź koordynował ponad 900 postępowań związanych z wypadkami przy pracy, reprezentował pracodawców przed organami nadzoru nad warunkami pracy oraz w postępowaniach sądowych.
Magdalena Olech
Prawniczka, która specjalizuje się w problematyce zatrudniania osób fizycznych, zbiorowym prawie pracy oraz pragmatykach urzędniczych. W 2002 roku ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. W 2008 roku ukończyła studia doktoranckie w zakresie nauk prawnych. Słuchaczka i absolwentka studiów podyplomowych, w tym m.in. Kadry i Płace Uniwersytetu Łódzkiego. Ponadto ukończyła liczne szkolenia, których zakres obejmował np. zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, pracownicze plany kapitałowe, współdziałanie pracodawcy z organizacjami związkowymi. Przez 17 lat była pracownikiem Państwowej Inspekcji Pracy, początkowo specjalistą w sekcji prawnej Okręgowego Inspektoratu Pracy w Katowicach, a następnie – po złożeniu egzaminu państwowego – inspektorem pracy. Do jej podstawowych obowiązków należało udzielanie porad prawnych, przygotowywanie odpowiedzi na zapytania prawne oraz przygotowywanie decyzji administracyjnych i innych rozstrzygnięć dla okręgowego inspektora pracy. W trakcie pracy w Okręgowym Inspektoracie Pracy w Katowicach przygotowała ponad 600 opinii prawnych, które w zdecydowanej większości odnosiła się do nietypowych stanów faktycznych. Reprezentowała również Państwową Inspekcję Pracy przed sądami administracyjnymi. W działalności kontrolnej koncentrowała się natomiast na problematyce czasu pracy oraz naliczenia i wypłaty wynagrodzeń oraz współpracy pomiędzy pracodawcą a związkami zawodowymi.
Osobiste zainteresowania zawodowe koncentruje wokół samorządowego i urzędniczego prawa pracy, jak również zakładowej działalności socjalnej. Bliskie jej są również regulacje prawne związane z ochroną danych osobowych oraz pracowniczymi planami kapitałowymi. Dzięki ukończeniu szkoleń z zakresu mediacji oraz osobistym umiejętnościom potrafi aktywnie i skutecznie uczestniczyć w negocjacjach prowadzonych pomiędzy pracodawcą a związkami zawodowymi. Dzięki jej pomocy strony negocjacji mogą wypracować satysfakcjonujące rozwiązania. Prowadzi szkolenia, warsztaty i konferencje, w tym m.in. w ramach Kongresu Sekretarzy, Forów Sekretarzy, Forów Pracowników Kadr, które to Fora działają w całej Polsce przy Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego. Współpracuje z renomowanymi firmami szkoleniowymi, jak np. FRDL im. Jerzego Regulskiego, Ośrodkiem Rozwojowo - Wdrożeniowym Lasów Państwowych. Przez wiele lat współpracowała z Polskim Centrum Kadrowo-Płacowym, w ramach którego działał również Ośrodek Szkoleniowy Administracji Publicznej). W działalności szkoleniowej zwraca uwagę przede wszystkim na praktyczny wymiar stosowania przepisów prawa, co umożliwia jej wypracowanie optymalnych form przekazu wiedzy. Ponadto od 2010 roku jest wykładowcą akademickim, który współpracuje z Akademią WSB w Dąbrowie Górniczej. W latach 2004-2011 r. była wykładowcą akademickim w Uniwersytecie Śląskim Wydziela Prawa i Administracji.
Obecnie prowadzi szkolenia dotyczące m.in. działalności socjalnej, współdziałania pracodawcy z partnerami społecznymi, odpowiedzialności karnej i wykroczeniowej pracodawcy i kadry kierowniczej.
Korzystając z wieloletnich doświadczeń zawodowych związanych ze stosowaniem przepisów prawa pracy, prowadzi działalność gospodarczą (Kancelaria Prawa Zatrudnienia Magdalena Olech), w ramach której prowadzi szkolenia, oferuje audyty, specjalistyczne doradztwo oraz udziela pomocy prawnej w innych formach. Reprezentuje klientów podczas kontroli, w tym kontroli przeprowadzanych przez Państwową Inspekcję Pracy.
Mateusz Barwaśny
Doktor nauk prawnych, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Laureat I nagrody w konkursie na najlepszą rozprawę doktorską roku 2022/2023 miesięcznika „Praca i Zabezpieczenie Społeczne”. Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących nietypowych form świadczenia pracy zarobkowej, ze szczególnym uwzględnieniem samozatrudnienia. Członek międzynarodowego zespołu realizującego grant finansowany ze środków NCN pt. „W poszukiwaniu prawnego modelu samozatrudnienia w Polsce. Analiza prawnoporównawcza”. Pełnił również funkcję koordynatora Centrum Nietypowych Stosunków Zatrudnienia na Uniwersytecie Łódzkim. Posiada doświadczenie praktyczne na stanowiskach kierowniczych w administracji publicznej. Autor kilkunastu publikacji naukowych oraz współorganizator i uczestnik wielu konferencji naukowych z zakresu prawa pracy.
Adam Włodarczyk
Sędzia Sądu Rejonowego dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, koordynator ds. współpracy z biegłymi sądowymi. Absolwent Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury oraz Szkoły Prawa Amerykańskiego organizowanej przez Uniwersytet Łódzki we współpracy z Michigan State University. Jest laureatem Nagrody Ministra Gospodarki w Konkursie na najlepszą pracę naukową na temat własności intelektualnej ogłoszonym przez Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej oraz Nagrody im. prof. Jana Kodrębskiego za najlepszą pracę magisterską obronioną na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Od 2017 roku orzeka w sprawach pracowniczych w Wydziale Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, gdzie rozpoznaje m.in. odwołania od wypowiedzeń umów o pracę. Jest gorącym zwolennikiem alternatywnych metod rozstrzygania sporów, zwłaszcza w oparciu o formułę mediacji.
Magdalena Rycak
Adiunkt na Wydziale Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego, dyrektorka Instytutu Prawa Zatrudnienia i Work-Life Balance w Uczelni Łazarskiego. Kierowniczka studiów podyplomowych "Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych - kadry i płace” oraz "Ochrona danych osobowych i zarządzanie bezpieczeństwem informacji" w Uczelni Łazarskiego.
Radca prawny w Rycak Kancelaria Prawa Pracy i Hr, od ponad 20 lat specjalizująca się indywidualnym i zbiorowym prawie pracy oraz w prawnych aspektach ochrony danych osobowych. Przeprowadziła z tej tematyki kilkaset szkoleń dla biznesu oraz sędziów sądów powszechnych. Referentka na wielu polskich i międzynarodowych konferencjach. Wieloletni wykładowca Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury. W latach 2010-2015 prodziekan Wydziału Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego. W latach 2012-2015 zastępca sędziego Trybunału Administracyjnego przy Radzie Europy. Autorka około stu publikacji naukowych i popularnonaukowych z prawa pracy.
W 2002 roku ukończył studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego obroniwszy pracę magisterską zatytułowaną Organizacja ubezpieczenia społecznego rolników. W latach 2003 – 2008 odbył studia doktoranckie na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. W 2009 roku odbył staż doktorski w Komisji Nadzoru Finansowego w Departamencie Pracowniczych Programów Emerytalnych. W 2012 roku obronił rozprawę doktorską zatytułowaną Pracownicze programy emerytalne – charakterystyka prawna. Promotorem rozprawy doktorskiej była prof. zw. dr hab. Teresa Bińczycka-Majewska. W 2023 roku odbył staż naukowy na Uniwersytecie w Koszycach (Pavol Jozef Šafárik University), a następnie staż naukowy na Uniwersytecie w Miszkolcu (University of Miskolc). Od 2004 roku jest zatrudniony na Uniwersytecie Łódzkim, początkowo w Katedrze Prawa Ubezpieczeń Społecznych i Polityki Społecznej, a obecnie w Katedrze Prawa Pracy. Jest autorem oraz współautorem ponad 40 publikacji obejmujących tematykę prawa ubezpieczeń społecznych m.in. monografii Charakter prawny ppe (Łódź 2011), współautorem tomu VIII Systemu Prawa Pracy pod red. M. Włodarczyka (Warszawa 2018), a także komentarza do ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych pod. red. K. Antonowa (Warszawa 2024). Jego zainteresowania obejmują problematykę doubezpieczenia ryzyka starości, zbiegu tytułów, samozatrudnienia oraz wzajemnych relacji prawa i finansów ubezpieczeń społecznych.
Szanowni Państwo,
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych dla osób uczestniczących w rekrutacji na studia podyplomowe oraz dla słuchaczy studiów podyplomowych znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej UŁ, na stronie https://www.bip.uni.lodz.pl/inne/ochrona-danych-osobowych/klauzule-informacyjne
Bezpośredni dostęp do dokumentów:
- informacja rodo dla osób uczestniczących w rekrutacji na studia podyplomowe w UŁ
- informacja rodo dla słuchacza studiów podyplomowych w UŁ