Szkolenia dla nauczycieli akademickich

Oferta szkoleń Centrum Rekrutacji i Doskonałości Dydaktycznej dla Nauczycieli Akademickich w okresie do 30 września 2023 r. w ramach projektu Doskonałość Dydaktyczna Uczelni.

 

W odniesieniu do oferty szkoleń i webinarów prosimy o zapoznanie się z informacjami odnośnie zasad zapisów (terminy, dokumentacja) opisanymi w plikach Forms.

Szkolenia dedykowane dla pracowników Wydziału Prawa i Administracji:

  • „Uczenie się przez praktykę. Użyteczne metody dydaktyczne – metody integrowania gromadzenia informacji i doświadczeń” (termin: 27.09 w godz. 12:30 – 15:00 – szkolenie stacjonarne w budynku Wydziału Prawa i Administracji sala 2.45).
    Szkolenie jest poświęcone możliwości wykorzystania metody odwróconej klasy (flipped classroom) oraz metody obserwacji i eksperymentów w ramach hybrydowych zajęć z zakresu prawa. Podczas szkolenia porozmawiamy o istocie, zasadach i korzyściach z zastosowania poszczególnych metod, możliwości ich realizacji z wykorzystaniem aplikacji Office oraz funkcjonalności Moodle, a także zastanowimy się, w jaki sposób można wykorzystać te metody na zajęciach z zakresu prawa.
    Link do zapisów.
  • „Wcielenie się w rolę, aby skuteczniej się uczyć. Użyteczne metody dydaktyczne – metody praktyczne (część 2)” (termin: 28.09 w godz. 12:30 – 15:00 - szkolenie stacjonarne w budynku Wydziału Prawa i Administracji sala 2.45).
    Szkolenie zostanie poświęcone metodzie dramy oraz gry symulacyjnej, które pozwalają Studentom na zweryfikowanie swojego przygotowania do potencjalnej roli zawodowej, a także wykorzystanie pozyskanej wiedzy w praktyce. Metody te zostaną omówione w odniesieniu do zajęć w formacie hybrydowym. W ramach szkolenia porozmawiamy o istocie, zasadach i korzyściach z zastosowania poszczególnych metod, możliwości ich realizacji z wykorzystaniem aplikacji Office oraz funkcjonalności Moodle, a także zastanowimy się, w jaki sposób można wykorzystać te metody na zajęciach z zakresu prawa.
    Link do zapisów. 

Inne szkolenia i webinary dla Nauczycieli Akademickich:

  • Osadzić trwale w pamięci, czyli techniki zapamiętywania (termin: 22.09 w godz. 13-15, szkolenie stacjonarne w budynku Rektoratu II, ul. Uniwersytecka 3).
    Przeciążenie informacyjne jest dzisiaj problemem każdego z nas, w tym również Studentów uczęszczających na zajęcia. Prawdziwym wyzwaniem staje się takie przekazywanie wiedzy, aby zapadła ona w pamięć Uczestników zajęć i aby można było łatwo ją przywołać. Celem szkolenia jest zaprezentowanie potencjału wywoływania skojarzeń, korzystania z założeń heurystyki, stosowania elementów graficznych, motywowania Studentów do dzielenia się własnymi doświadczeniami oraz organizowania możliwości patrzenia na omawiane zagadnienia z różnych punktów widzenia. Wszystkie te rozwiązania, stosowane pojedynczo lub w odpowiednich kombinacjach, mogą bowiem wzmocnić zapamiętywanie przekazywanych treści.
    Link do zapisów.
  • Bez aktywizacji nie ma koncentracji (termin: 26.09 w godz. 12:30-14:00, webinar).
    Utrzymanie koncentracji uczestników zajęć zdalnych jest nie lada wyzwaniem dla prowadzącego. Otaczające środowisko i docierające bodźce sprzyjają szybkiemu rozpraszaniu się w trakcie tych zajęć. W szczególności dotyczy to bardzie podawczej formy przekazywania wiedzy jaką są wykłady ale nie tylko - również w trakcie ćwiczeń i laboratoriów możemy „zostać sami” w merytorycznych rozważaniach. Jak temu zapobiec? Jakie metody aktywizacji uczestników zastosować w zależności od prowadzonej formy zajęć? – tego będzie można dowiedzieć się oraz doświadczyć w trakcie proponowanego webinarium.
    Link do zapisów.
  • Narzędzia do montażu video (termin: 29.09 w godz. 8:30 – 9:15, webinar).
    Podczas webinaru poznasz praktyczne wskazówki i narzędzia, które umożliwią montaż materiałów wideo. Zostaną pokazane różnorodne aplikacje i programy, które wspierają proces montażu, dodawania efektów specjalnych, dźwięku i animacji.
    Link do zapisów.
  • Case study znane i nieznane (termin: 29.09 w godz. 13 – 14:15, webinar).
    Case study to jedna z najczęściej wykorzystywanych i najbardziej uniwersalnych metod dydaktycznych. Okazuje się jednak, że najczęściej zadaniem Studenta jest tylko znalezienie rozwiązania sytuacji lub zależności przyczynowo-skutkowych na podstawie dostarczonego tekstu. Czasem można także odnieść wrażenie, że opis przypadku, jaki chcemy wykorzystać jest za długi, nie zawiera ważnych dla Nauczyciela pytań albo jest zbyt mało interesujący dla Studentów. Celem webinaru jest przedstawienie różnych rodzajów case study, jakie można wykorzystać na zajęciach na różnych kierunkach studiów, a także materiałów, które można dostarczyć Studentom. Case study to metoda bardziej zróżnicowana niż wydaje się “na pierwszy rzut oka” i warto z tego potencjału skorzystać.
    Link do zapisów.